[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 12، شماره 3 - ( 7-1402 ) ::
جلد 12 شماره 3 صفحات 237-217 برگشت به فهرست نسخه ها
ارائه الگوی یادگیری الکترونیکی در مدارس استثنایی کشور
سارا سید ابراهیمی* ، محمود صفری ، معصومه اولادیان
دکتری مدیریت آموزشی، گروه مدیریت آموزشی،دانشکده مدیریت،دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند،دماوند، ایران
چکیده:   (1051 مشاهده)
هدف از این تحقیق، ارائه الگوی یادگیری الکترونیکی در مدارس استثنایی کشور می باشد. روش پژوهش از حیث هدف کاربردی و در زمره تحقیقات تلفیقی آمیخته اکتشافی می باشد. جامعه آماری شامل کلیه کارکنانمدارس استثنایی استان تهران و البرز می باشد. تعداد ۱۸ مدرسه استثنایی در البرز 62 مدرسه استثنایی در سال 1401 فعال هستند. نمونه آماری نیز تعداد 225 نفر که از 15 مرکز استثنایی به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شد. ابزار پژوهش در این پژوهش در بخش کیفی استخراج ابعاد، مولفه ها و شاخص ها سپس مصاحبه نیمه ساختاریافته با اساتید صاحب نام و برجسته می باشد و در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته 160 سوالی است. روش تجزیه و تحلیل داده ها نیز در بخش کیفی شامل کدگذاری باز، محوری و انتخابی و در بخش کمی از روش تحلیل عاملی تاییدی در نرم افزار Smart PLS بود. نتایج پژوهش نشان داد که طبقه بندی زیر مولفه ها, مولفه های اصلی استخراج شده و الگوی مفهومی طراحی شد. ریز مولفه ها به سه دسته اصلی تقسیم شد که عبارتند از راهبردهای کیفیت بخشی، فرآیندهای کیفیت بخشی، زیرساختهای کیفیت، مستقل محسوب می شوند و اعتبار بخشی (درجه تناسب) مدل پیشنهادی در سطح نمونه اماری با 65/48 درصد تایید گردید و مناسب تشخیص داده شد. در بین مولفه ها بیشترین میانگین مربوط به فرایندهای کیفیت بخشی با 90/50 درصد می باشد و مابقی درصد کمتری را به خود اختصاص داده اند.
 
شماره‌ی مقاله: 8
واژه‌های کلیدی: یادگیری الکترونیکی، راهبردهای کیفیت بخشی، فرآیندهای کیفیت بخشی، زیرساختهای کیفیت، مدارس استثنایی.
متن کامل [PDF 2006 kb]   (278 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش و پرورش
دریافت: 1402/3/8 | پذیرش: 1402/5/28
فهرست منابع
1. Al-Omairi, L., Al-Samarraie, H., Alzahrani, A.I., Alalwan, N. (2021). Students' intention to adopt e-government learning services: a developing country perspective. Library Hi Tech, 39(1), 308-334. [DOI:10.1108/LHT-02-2020-0034]
2.  Andone, L & Sireteanu, N (2019). Strategies for Technology-Based Learning in Higher Education. The FedUni Journal of Higher Education, 4(1), 31-42
3.  Barat Dastjerdi, N. (2016). quality in virtual education: the quality evaluation model for educational activities in virtual institutions. The Online Journal of Quality in Higher Education, 3(1), 46-55.
4.  Baya, N.'a & Daher, W. (2019). Students' Perception of mathematics learning Using Mobile Phones. Paper presented at: 4th International Conference onInteractive Mobile and Computer, Aided Learning, Amman, Jordan, 22-24.
5.  Coman, C. (2019). Online Teaching and Learning in Higher Education during the Coronavirus Pandemic: Students' Perspective. Sustainability, 5(3), 1-24. [DOI:10.3390/su122410367]
6.  De Mathews, D., & Mawhinney, H. (2018). Social Justice Leadership and Inclusion: Exploring Challenges in an Urban District Struggling to Address Iniquities. Educational Administration Quarterly, 50(5), 844-881. [DOI:10.1177/0013161X13514440]
7.  Domingo, J. R., & Bradley, E. G. (2018). Education Student Perceptions of Virtual Reality as a Learning Tool. Journal of Educational Technology Systems, 46(3), 329-342. [DOI:10.1177/0047239517736873]
8.  Findik, D. (2018). A Structural Model for Students' Adoption of Learning Management Systems, Educational Technology & Society, 21(2), 13-27.
9.  Goodyear, P. (2022). Realising the Good University: Social Innovation, Care, Design Justice and Educational Infrastructure. Postdigital Science and Education, 4(1), 33-56. [DOI:10.1007/s42438-021-00253-5]
10.  Harry, B., & Klinger, J. (2006). Why are so many minority students in special education? Understanding race and disability in schools. New York: College Teachers Pres
11.  Kadri, M, & Shukri, Z. (2021). Examining virtual education in the era of Corona and the purpose of the type of education, its disadvantages and advantages using combined and traditional methods and the effects of technology, the 8th international conference on management and humanities research in Iran, Tehran. [in Persian]
12.  Largani, M., Mirarab Razi, R. & Rezaei, S. (2017). Investigating the obstacles to the development of e-learning in Iran's educational system. Biennial of management and planning in educational systems, 1(1), 47-59. [in Persian]
13.  Marcovitz, D. M. (2022). The Intersection of Social Justice and Educational Technology: The Educational Technology Social Justice Matrix. Education and Information Technologies, 1-23. [DOI:10.1007/s10639-021-10828-1]
14.  Marques, B, Villate, J & Carvalho, C (2018). Student Activity Analytics in an e-Learning Platfom: Anticipating Potential Failing Students. Journal of Information Systems Engineering and Management, 3(2), 1-12. [DOI:10.20897/jisem.201812]
15.  Marzooqi, Rahmat Elah and Ghasemi, Farshid and Ghayeb, Rahim. (2014). Presenting the ideal model of electronic learning in education, international conference on management, economics and humanities. [in Persian]
16.  Mehromhammadi, Mahmoud; Hatami, Javad; Fanakhosro, Mahbobe. (2013). Presenting an interaction design model in collaborative e-learning environments with regard to the role of aesthetic empowerment. Research in educational systems, 8(26), 69-47.
17.  Newman, D. S., Albritton, K., Barrett, C. A., Fallon, L., Moy, G. E., O'Neal, C., & VanMeter, S. (2022). Working Together Toward Social Justice, Anti-racism, and Equity: One-Year Reflections on the Joint Commitment from Journal of Educational and Psychological Consultation and School Psychology International. Journal of Educational and Psychological Consultation, 1-5. [DOI:10.1080/10474412.2021.2015645]
18.  Noltemeyer, A., & Grapin, S. L. (2021). Working together towards social justice, anti- racism, and equity: A joint commitment from school psychology international and journal of educational and psychological consultation. School Psychology International, 42(1), 3-10. [DOI:10.1177/0143034320977618]
19.  Nyinkeu, N. D., Anye, D., Kwedeu, L., & Buttler, W. (2018). Cyber Education Outside the Cyberspace: The Case of the Catholic University Institute of Buea. International Journal of Technology in Teaching and Learning, 14(2), 90-101. [DOI:10.37120/ijttl.2018.14.2.04]
20.  Patricia, B. (2022). Reducing the Distance: Equity Issues in Distance Learning in Public Education. Journal of Science Education and Technology, 15(10), 285-295.
21.  Rentezi, Α. (2022). The Significance of Practicing School Leadership of Social Justice for the Distant Co-education of Students with Disabilities and Special Educational Needs in the Greek Schools, during the COVID-19 Pandemic. International Conderence in Open and Distance Learning, 11(4Α), 126-136
22.  Rezabigi, S. (2016). Measuring the amount of use of virtual space (case study: women of Shamma air defense area, west of Iran). Master's thesis. Al-Zahra University. [in Persian]
23.  Sadykova, G & Meskill, C (2019). Interculturality in Online Learning: Instructor and Student Accommodations, Online Learning, 23(1), 5-21. [DOI:10.24059/olj.v23i1.1418]
24.  Yilmaz, R. (2017). Exploring the role of e-learning readiness on student satisfaction and motivation in flipped classroom. Comput. Hum. Behav. 70, 251-260. [DOI:10.1016/j.chb.2016.12.085]
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Seyed Ebrahimi S, Safari M, Oladian M. Proving electronic learning model in Iran’s special schools. MEO 2023; 12 (3) : 8
URL: http://journalieaa.ir/article-1-598-fa.html

سید ابراهیمی سارا، صفری محمود، اولادیان معصومه. ارائه الگوی یادگیری الکترونیکی در مدارس استثنایی کشور. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1402; 12 (3) :217-237

URL: http://journalieaa.ir/article-1-598-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 3 - ( 7-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660