[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: ::
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی رابطه رهبری هوشمندانه مدیران با مشارکت در اجتماعات یادگیری حرفه ای و هیجانات تدریس
علی رشیدی* ، فاطمه بهرامی ، سمیه رمضانپور مهنه
چکیده:   (138 مشاهده)
هدف این پژوهش بررسی رابطه رهبری هوشمندانه مدیران با مشارکت در اجتماعات یادگیری حرفه ای  و هیجانات تدریس معلمان مقطع ابتدایی است. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه این پژوهش را کلیه معلمان مقطع ابتدایی شهر فیض آباد و مه ولات در سال تحصیلی 1401-1402 تشکیل دادند (بر اساس آمار به دست آمده از سازمان آموزش و پرورش400 نفر). بر اساس فرمول کوکران حجم نمونه 192 نفر تعیین شد که به روش تصادفی ساده از این جامعه آماری به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزار پژوهش پرسشنامه رهبری هوشمندانه سیدانمانلاکا، پرسشنامه ﻫﯿﺠﺎﻧﺎت ﻣﻌﻠﻤﺎن ویلاویسنسیو ، پرسشنامه اجتماعات حرفه­ ی یادگیری بود. روایی پرسشنامه ها با استفاده از روش روایی محتوایی و صوری مورد تایید قرار گرفت، همچنین برای تعیین پایایی از ضریب آلفای کرنباخ استفاده شد که میزان آماره آلفای کرونباخ برای پرسشنامه رهبری هوشمندانه(95/0)، پرسشنامه اجتماعات حرفه­ای یادگیری(79/0) و پرسشنامه ﻫﯿﺠﺎﻧﺎت ﻣﻌﻠﻤﺎن(93/0) بدست آمد. اطلاعات جمع آوری شده با نرم افزار SPSS و ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند متغیره مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد بین رهبری هوشمندانه مدیران با مشارکت در اجتماعات یادگیری  حرفه ای معلمان 57/0+ می باشد، بین رهبری هوشمندانه مدیران با هیجان تدریس معلمان 25/0- می باشد. لذا می­توان نتیجه گرفت بین رهبری هوشمندانه مدیران با مشارکت در اجتماعات حرفه­ای یادگیری و هیجانات تدریس معلمان مقطع ابتدایی رابطه وجود دارد.
واژه‌های کلیدی: رهبری هوشمندانه، مدیران، مشارکت در اجتماعات حرفه‌ای یادگیری، هیجانات تدریس، معلمان
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش و پرورش
دریافت: 1402/9/12 | پذیرش: 1403/3/5
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660