هدف از این مطالعه بررسی تأثیر آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات بر پذیرش اثربخش فناوری اطلاعات بر اساس مدل پذیرش تکنولوژی (TAM) است. این تحقیق بر حسب هدف کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری دادهها، توصیفی از نوع پیمایشی است. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان امور آب و فاضلاب شهر اراک شامل 244 نفر هستند که تعداد 215 کارمند در دو گروه (آموزش گذرانده و آموزش نگذرانده) در سال 94 به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه استاندارد مدل پذیرش فناوری دیویس (1989) استفاده شد. تجزیه و تحلیل دادهها با نرمافزارهای LISREL و SPSS انجام شد. نتایج نشان داد بین کارکنان آموزش گذرانده و آموزش نگذرانده در 5 متغیر مدل پذیرش فناوری تفاوت معنادار وجود دارد. بنا بر تحلیل دادهها، همۀ روابط بین متغیرهای مدل ساختاری گروه آموزشدیده با توجه به تأثیر آموزش، مثبت و معنادار به دست آمدند. بر اساس شاخصهای برازش، مدل ساختاری پذیرش فناوری گروه آموزشدیده دارای برازش مناسب و از این رو، قابلیت بهکارگیری در جامعه مورد نظر را داراست.
The effect of Information echnology and communication Training for effective adoption of IT based Technology Acceptance Model (TAM). MEO 2016; 5 (1) :9-36 URL: http://journalieaa.ir/article-1-73-fa.html
قنبری سیروس، کریمی ایمان. بررسی تأثیر آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات بر پذیرش اثربخش فناوری اطلاعات بر اساس مدل پذیرش تکنولوژی (TAM). نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1395; 5 (1) :9-36