هنجاریابی مقیاس ارزیابی «خلاقیت مدیریتی» مدیران مدارس
|
ناصر شیربگی*، امجد کاظمی، سیدمهدی حسینی |
|
|
چکیده: (5549 مشاهده) |
پژوهش حاضر هدفی دوگانه دارد؛ نخست، بومیسازی پرسشنامه ارزیابی خلاقیت مدیریتی مدیران، از دیدگاه دبیران دبیرستانها و دوم، ارائه نیمرخی از وضعیت خلاقیت مدیریتی مدیران مدارس متوسطه سنندج با استفاده از آن. جهتگیری معرفتشناسی این تحقیق اثباتگرایانه با رویکرد کمی و روش تحقیق ارزشیابی بوده است. از جامعه آماری تحقیق که شامل 1256 نفر دبیران دبیرستانهای سنندج بودند، با استفاده از جدول مورگان، تعداد 296 تن بهصورت تصادفی طبقهای به عنوان نمونه انتخاب شدند. با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی روایی پرسشنامه ارزیابی خلاقیت مدیریتی مدیران مدارس و با استفاده ضریب آلفای کرونباخ پایایی آن مورد تأیید قرارگرفت. یافتهها نشان داد که پرسشنامه ارزیابی خلاقیت مدیریتی مدیران مدارس میتواند بهعنوان یک ابزار روا و پایا در پژوهشهای محققان آموزشی میان مدیران مدارس ایرانی به کار رود. همچنین، درمجموع، دبیران میزان خلاقیت مدیریتی مدیران دبیرستانهای محل کار خود را در سطح بالا ارزیابی کرده بودند. جنسیت دبیران تأثیری در ارزیابی میزان خلاقیت مدیریتی مدیران مدارس نداشت.
|
|
واژههای کلیدی: خلاقیت مدیریتی، نوآوری، مدیران مدارس |
|
متن کامل [PDF 355 kb]
(1508 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیریت آموزش درسایر سازمانها دریافت: 1395/7/18 | پذیرش: 1395/7/18 | انتشار: 1395/7/18
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|