[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 5، شماره 1 - ( 6-1395 ) ::
جلد 5 شماره 1 صفحات 91-61 برگشت به فهرست نسخه ها
هنجاریابی مقیاس ارزیابی «خلاقیت مدیریتی» مدیران مدارس
ناصر شیربگی*، امجد کاظمی، سیدمهدی حسینی
چکیده:   (5549 مشاهده)

پژوهش حاضر هدفی دوگانه دارد؛ نخست، بومی‌سازی پرسشنامه ارزیابی خلاقیت مدیریتی مدیران، از دیدگاه دبیران دبیرستان‌ها و دوم، ارائه نیمرخی از وضعیت خلاقیت مدیریتی مدیران مدارس متوسطه سنندج با استفاده از آن. جهت‌گیری معرفت‌شناسی این تحقیق اثبات‌گرایانه با رویکرد کمی و روش تحقیق ارزشیابی بوده است. از جامعه آماری تحقیق که شامل 1256 نفر دبیران دبیرستان‌های سنندج بودند، با استفاده از جدول مورگان، تعداد 296 تن به‌صورت تصادفی طبقه‌ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی روایی پرسشنامه ارزیابی خلاقیت مدیریتی مدیران مدارس و با استفاده ضریب آلفای کرونباخ پایایی آن مورد تأیید قرارگرفت. یافته­ها نشان داد که پرسشنامه ارزیابی خلاقیت مدیریتی مدیران مدارس می‌تواند به‌عنوان یک ابزار روا و پایا در پژوهش‌های محققان آموزشی میان مدیران مدارس ایرانی به کار رود. همچنین، درمجموع، دبیران میزان خلاقیت مدیریتی مدیران دبیرستان‌های محل کار خود را در سطح بالا ارزیابی کرده بودند. جنسیت دبیران تأثیری در ارزیابی میزان خلاقیت مدیریتی مدیران مدارس نداشت.

واژه‌های کلیدی: خلاقیت مدیریتی، نوآوری، مدیران مدارس
متن کامل [PDF 355 kb]   (1508 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش درسایر سازمان‌ها
دریافت: 1395/7/18 | پذیرش: 1395/7/18 | انتشار: 1395/7/18
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Normalization of School Principals’ Managerial Creativity Assessment scale. MEO 2016; 5 (1) :61-91
URL: http://journalieaa.ir/article-1-75-fa.html

شیربگی ناصر، کاظمی امجد، حسینی سیدمهدی. هنجاریابی مقیاس ارزیابی «خلاقیت مدیریتی» مدیران مدارس . نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1395; 5 (1) :61-91

URL: http://journalieaa.ir/article-1-75-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 1 - ( 6-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660