[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 5، شماره 1 - ( 6-1395 ) ::
جلد 5 شماره 1 صفحات 130-111 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش مدیران در ایجاد و توسعه احساس کارآمدی در معلمان: معرفی متغیر رفتارهای کارآمدی‌ساز مدیر به روش ترکیبی اکتشافی
حسن رضا زین‌آبادی*، فاطمه نمکی
چکیده:   (5777 مشاهده)

چکیده

پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش مدیران در ایجاد و توسعه احساس کارآمدی در معلمان، از طریق تدوین نشانگان و ابعاد رفتارهای کارآمدی‌ساز مدیران انجام شده است. ابتدا در بخش کیفی خبرگان آموزشی به صورت هدفمند و گلوله برفی انتخاب و با آنها مصاحبه شد. در بخش کمی، بر اساس نشانگان و ابعاد شناسایی‌شده، پرسشنامه رفتارهای کارآمدی‌ساز مدیر طراحی شد. در این بخش،  371 معلم مدارس ابتدایی کرج به صورت تصادفی انتخاب شدند و پرسشنامه را تکمیل کردند. داده‌های این بخش با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی تحلیل شد. نتایج بخش کیفی نشان داد که رفتارهای کارآمدی‌ساز مدیر به 57 نشانگر و 10 بعد تقسیم می‌شود. همچنین، نتایج تحلیل عاملی نشان داد که الگوی اندازه‌‌‌‌گیری متغیر رفتارهای کارآمدی‌ساز مدیر برازش خوبی با داده‌ها دارد. از این رو، این پژوهش با معرفی متغیر و پرسشنامه رفتارهای کارآمدی‌ساز مدیران به پژوهشگران تعلیم و تربیت و مدیریت آموزشی و بحث در مورد یافته‌ها، بر نقش مدیران در ایجاد و توسعه احساس کارآمدی در معلمان تأکید می‌کند.

واژه‌های کلیدی: احساس کارآمدی، معلم، رفتارهای کارآمدی‌ساز، مدیر، روش ترکیبی اکتشافی
متن کامل [PDF 307 kb]   (1630 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش درسایر سازمان‌ها
دریافت: 1395/7/18 | پذیرش: 1395/7/18 | انتشار: 1395/7/18
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

A Reflection on the Role of Principals in Creating and Develoaping Teacher's Sence of efficacy: Introducing Principal's Self-efficacy Building Behaviors Variable through Exploratory-Mixed Study. MEO 2016; 5 (1) :111-130
URL: http://journalieaa.ir/article-1-77-fa.html

زین‌آبادی حسن رضا، نمکی فاطمه. نقش مدیران در ایجاد و توسعه احساس کارآمدی در معلمان: معرفی متغیر رفتارهای کارآمدی‌ساز مدیر به روش ترکیبی اکتشافی. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1395; 5 (1) :111-130

URL: http://journalieaa.ir/article-1-77-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 1 - ( 6-1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660