[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 6، شماره 2 - ( 12-1396 ) ::
جلد 6 شماره 2 صفحات 34-9 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی تأثیر مؤلفه‌های عدالت سازمانی بر خودکارآمدی دبیران پیش-دانشگاهی شهر کرمانشاه
نادر نادری*، فرشاد مظفری
دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران.
چکیده:   (4439 مشاهده)
هدف کلی این پژوهش بررسی تأثیر مؤلفه­های عدالت سازمانی برخودکارآمدی دبیران پیش­دانشگاهی ناحیه سه کرمانشاه بود. جامعۀ آماری شامل تمام دبیران مدارس پیش­دانشگاهی ناحیۀ سه شهر کرمانشاه بود (200N=). تعداد 127 نفر از آن­ها به روش نمونه‏گیری تصادفی سیستماتیک برای مطالعه انتخاب شدند. ابزار اصلی گردآوری داده­ها پرسشنامه‏ای بود که روایی آن توسط پانل متخصصان و پایایی آن با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ بررسی شد (75/.α>). به‏منظور تجزیه و تحلیل داده‏ها در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی از نرم‏افزار SPSS نسخۀ 23 استفاده شد. یافته‏ها نشان داد که وضعیت موجود عدالت سازمانی و خودکارآمدی در بین دبیران مدارس پیش­دانشگاهی مورد مطالعه در حدّ متوسط و بالاتر بود. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که مؤلفه‏های عدالت سازمانی (عدالت توزیعی، رویه­ای و مراوده­ای) توانستند تأثیر مثبت و معنادار خودکارآمدی دبیران مدارس پیش­دانشگاهی را پیشگویی نمایند. نتایج این پژوهش دستاوردهای مناسبی برای کمک به توسعه و کاربرد الگوی مدیریت بر آموزش سازمان­ها برای سیاست­گذاران، برنامه­ریزان و مدیران آموزش و پرورش و مدارس پیش­دانشگاهی شهر کرمانشاه در جهت تقویت خودکارآمدی در بین معلمان به همراه داشت.
واژه‌های کلیدی: عدالت سازمانی، خودکارآمدی، مدارس پیش‌دانشگاهی، کرمانشاه
متن کامل [PDF 337 kb]   (1293 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش درسایر سازمان‌ها
دریافت: 1397/2/5 | پذیرش: 1397/2/5 | انتشار: 1397/2/5
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Evaluation of the Effect of Organizational justice Components on Self-efficacy among Teachers of Pre-university in Kermanshah. MEO 2018; 6 (2) :9-34
URL: http://journalieaa.ir/article-1-94-fa.html

نادری نادر، مظفری فرشاد. ارزیابی تأثیر مؤلفه‌های عدالت سازمانی بر خودکارآمدی دبیران پیش-دانشگاهی شهر کرمانشاه. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1396; 6 (2) :9-34

URL: http://journalieaa.ir/article-1-94-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 2 - ( 12-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660