[Home ] [Archive]   [ فارسی ]  
:: Main :: About :: Current Issue :: Archive :: Search :: Submit :: Contact ::
:: Volume 7, Issue 1 (9-2018) ::
3 2018, 7(1): 169-204 Back to browse issues page
Study the Barriers of Successful implementation Knowledge Management in Universities)Case Study; Farhangian University(
Abstract:   (82 Views)
Knowledge management is one of the key issues in higher education, which had a significant role in scientific progress and promotion of the scientific level of universities. In this study, due to the role and importance of knowledge management in universities, the obstacles to sharing information and knowledge at the Farhangian University have been identified.This research was applied in terms of its purpose and descriptive - survey method. The statistical population consisted of the staff and faculty members of selected campus of Farhangian University. The data were analyzed using descriptive statistics and inferential statistics and SPSS software. The research instrument was a researcher-made questionnaire of 38 items using Knowakaha Knowledge Management Questionnaire. The results of the surveys showed that four main barriers to structural, managerial, human resources and technology are preventing the successful implementation of knowledge management at the Farhangian University. Based on the results obtained, human resources are an obstacle to the successful implementation of knowledge management at the Farhangian University, as well as the infrastructure of information and communication technology, management, and organizational structure are obstacles to the successful implementation of knowledge management at the Farhangian University. The observed average of the existing knowledge management status at the University of Cultural Studies (2.42) is less than the expected average (3), and the difference between the average status quo and the expected status of knowledge management in quadratic dimensions is significant. The results of this study can open new holes for core attention to Knowledge management. Planning the Farhangian University  to raise the barriers identified in this research can lead to successful implementation of knowledge management.
Keywords: Knowledge Management - Information Technology Infrastructure - Organizational Structure - Management Factors - Human Resources.
Full-Text [PDF 421 kb]   (54 Downloads)    
Type of Study: Research | Subject: General
Received: 2018/10/27 | Accepted: 2018/10/27 | Published: 2018/10/27
Add your comments about this article
Your username or Email:

CAPTCHA code


XML   Persian Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Study the Barriers of Successful implementation Knowledge Management in Universities)Case Study; Farhangian University(. 3. 2018; 7 (1) :169-204
URL: http://journalieaa.ir/article-1-106-en.html


Volume 7, Issue 1 (9-2018) Back to browse issues page
دو فصلنامه مدیریت بر آموزش سازمان ها(علمی- پژوهشی) Managing Education in Organizations
منشور اخلاقی نشریه:
 از کلیه افراد فعال در نشریه  (سردبیر مجله، اعضای هیئت تحریریه، مدیرداخلی ویراستار و ناشر) داوران گرامی و نویسندگان محترم انتظار می روند نسبت به اصول اخلاقی نشریه پایبند باشند.
عدم رعابت این اصول موجب عدم همکاری با هر یک از افراد نامبرده می شود.
نقل مطالب با ذکر مأخذ بلامانع است.
 مجله حق رد یا قبول و نیز ویراستاری مقالات و حق چاپ و تکثیر را برای خود محفوظ می‌دارد
مقالات ارسالی تنها در قالب تعیین شده نشریه مدیریت بر آموزش سازمانها مورد بررسی اولیه قرار می گیرد و در صورت عدم رعایت ساختار مورد نظر، به نویسنده برگردانده می شوند.
الف) عوامل و دست اندرکاران نشریه: 

1- محرمانه بودن اطلاعات مولفان
کلیه اطلاعات شخصی نویسندگان مقالات کاملاً محرمانه بوده و محفوظ است.
2  - رعایت منافع مولفان
استفاده از نتایج تحقیقات سایرین  با ارجاع دهی صحیح بلامانع است. 
3محرمانه بودن نتایج داوری مقالات
کلیه نتایج دریافت شده از داوران گرامی در مجله محفوظ و صرفا در اختیار عوامل نشریه (مدیر مسئول، سردبیر ، مدیر داخلی و در صورت لزوم اعضای هیات تحریریه) جهت بررسی و تصمیم گیری قرار می گیرد
 عدم اعمال نظرات شخصی در سلیقه ای در هنگام بررسی مقالات
کلیه عوامل و دست اندرکاران نشریه موظف هستند از اعمال نظر شخصی، سلیقه ای، جناحی و ... در بررسی و تصمیم گیری مقالات بپرهزیند.
ب) داوران:
داوران محترم وظیفه بررسی کیفی، محتوایی و علمی مقالات را دارند و با اعلام نظرات اصلاحی خود به بهبود و ارتقاء کیفی و محتوایی مقالات کمک می کنند.
از داوران محترم انتظار می رود بعد از بررسی اولیه، بلافاصله سردبیر نشریه را در جریان نتیجه آن قرار دهند که شامل:
عدم داوری مقاله به دلیل نبودن موضوع مقاله در حوزه کار داور، کمبود وقت یا... است
داوری همراه با تآخیر به دلیل شلوغ بودن وقت، عدم دسترسی به امکانات کافی و... است
   1 -  محرمانه بودن اطلاعات
کلیه اطلاعات موجود در مقالات می بایست برای داور محرمانه تلقی شده و داور در حفظ آن بکوشد .
2  -  داوری با ارائه مستندات و استدلال‌های علمی و شفاف
  داوری مقالات می بایست بر اساس مستندات علمی و استدلال کافی باشد، با وضوح و به روشنی بیان شود و این مدارک به نشریات و نویسندگان ارائه شود و از اعلام نظر سلیقه ای، شخصی ، نژادی و مذهبی و غیره در داوری مقالات خودداری کند.
-  توجه به منابع استفاده شده در مقاله
 توجه به منابع استفاده شده در مقاله از دیگر وظایف داوران است. کلیه تحقیقات، موضوعات و نقل قول هایی که در مقاله استفاده شده است می بایست با ارجاع دهی کامل در کتابنامه همراه باشد
- عدم داوری مقالات با مقاصد شخصی
داوران مقالاتی که منافع اشخاص، موسسات و شرکت های خاصی به وسیله آن حاصل می شود و یا روابط شخصی در آن مشاهده می شود  را نمی بایست برای داوری قبول کنند
ج)نویسندگان
1- ارائه مقالات علمی و استاندارد
نویسندگان مقالات را به صورت علمی و منسجم، مطابق استاندارد نشریات آماده کنند. روش و رویکرد خود  را که به صورت دقت و عینی انجام گرفته ذکر و داده ها را به صورت صحیح گزارش کنند. با  ارجاع دهی کامل، حقوق سایر اشخاص در مقاله را رعایت کنند. از ا طلاعات جعلی و نادرست و ترجمه از آثار دیگران بدون ذکر عنوان در مقاله خودداری نمایند.
  2- ارائه داده های خام در صورت نیاز
  از نویسنده  درخواست می شود در صورت نیاز داده های خام، مصاحبه‌ها و یا پرسشنامه ها و سایر ابزار به کار رفته در تحقیق را ارائه  و معرفی نماید.
  3- اصالت مقاله ارائه شده
مقالات ارائه شده توسط نویسندگان می بایست کار خود نویسنده ارائه کننده مقاله بوده و هر گونه استفاده از تحقیقات سایر افراد با ذکر منبع در مقاله آورده شود
  4- عدم انتشارهمزمان یک مقاله و یا مقاله پذیرش و چاپ شده
  ارائه همزمان یک مقاله به چند نشریه و یا مقالات منتشر شده و یا پذیرش شده به سایر نشریات خلاف قوانین است
  5- ذکر ارجاع‌دهی مناسب
ارجاع دهی شامل ذکر کلیه کتاب ها، نشریات و پایگاه های اینترنتی و سایر تحقیقات اشخاص در کتابنامه است
  6ذکر فرد مسئول و همکاران در مقاله و دقت در عدم وجود اسامی غیرمرتبط
فرد مسئول مقاله می بایست نسبت به وجود نام و اطلاعات تمامی نویسندگان و عدم وجود نامی غیر از نویسندگان مقاله اطمینان حاصل کند. همچنین کلیه نویسندگان، مقاله را مطالعه و نسبت به ارائه آن به توافق رسیده باشند. ترتیب نامها در بخش نویسندگان مقاله براساس میزان مشارکت هر یک از افراد و از طریق توافق جمعی آنان مشخص می‌گردد. فردی که بیشترین سهم را در مطالعه و نگارش دست‌نوشته داشته است، نویسنده‌ی اول خواهد بود.
تبصره: جایگاه یا سطح علمی نویسندگان مقاله تأثیری در ترتیب نام نویسندگان نخواهد داشت.
به طور کل تمامی نویسندگان باید مسئولیت محتوای مقاله را در کلیه زمینه های زیر بپذیرند:
  1. صحت مطالب مندرج در مقاله،
  2. پایبندی به راهنماهای اخلاقی و عمومی و اختصاصی کشور در حفاظت از آزمودنی‌ها
  3. اظهار تعارض منافع احتمالی خود به صورت مکتوب در هنگام ارسال مقاله.
7- اطلاعات آکادمیک نویسندگان
اطلاعات آکادمیک تمامی نویسندگان باید بطور صحیح و دقیق درج گردد. کار بردن هرگونه القاب، عناوین  و جایگاه علمی غیرواقعی (صوری) غیر مجاز است.
8- اعلام وجود خطاهای اساسی در مقالات
نویسنده در هر زمانی که متوجه هر گونه خطا و بی‌دقتی در مقاله خود شود نشریه را در جریان آن قرار داده، نسبت به اصلاح آن اقدام و یا مقاله را بازپس گیرد
 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3781