[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 7، شماره 2 - ( 12-1397 ) ::
جلد 7 شماره 2 صفحات 113-138 برگشت به فهرست نسخه ها
کاهش ناهنجاری‌های یادگیری ‌دانش‌آموزان ناشی از هم‌نهشتی مراحل نظارت بالینی با مراحل الگوی مدیریت آموزش فیزیک (مورد مطالعه: مبحث انرژی‌ها در دوره دوم مقطع متوسطه)
محمدرضا بهرنگی، عبدالرحیم نوه ابراهیم، افسانه شیشه‌گر
دانشگاه خوارزمی
چکیده:   (841 مشاهده)
هدف این پژوهش، سنجش نظر دو گروه دبیران فیزیک دربارۀ مناسبت سناریوی تدریس تدوین یافته برای آموزش 31 صفحه فصل 2 حاصل از هم‌نهشتی مراحل الگوی نظارت کلینیکی و مراحل الگوی مدیریت آموزش فیزیک دورۀ دوّم مقطع متوسطه با کاهش ناهنجاری یادگیری دانش­آموزان بود. هدف پژوهش کاربردی، توصیفی- شبه آزمایشی بود. ابزار گردآوری داده­ها پرسشنامه محقق­ساخته 100‌ گویه­ای ماتریسی همنهشتی 10 مرحله نظارت کلینیکی در ده گام مدیریت آموزش بود. آموزش در خلال 5 هفته متوالی و 10جلسه‌ 90 دقیقه‌ای حاصل از کار تیمی استاد درس نظارت و راهنمای تعلیماتی به عنوان استاد راهنمای دانشجو معلم؛ خود دانشجو معلم در نقش راهنما؛ و 7 دبیر فیزیک در گروه آزمایش (آشنا با الگوی مدیریت آموزش از سال 1396) و7 دبیر ناآشنا به الگو در گروه گواه (نمونه در دسترس از معلمان گروه فیزیک منطقه3) انجام گرفت. روایی پرسشنامه با استعلام و توافق نظر استاد راهنما، دانشجو معلم و نظر 7 معلم آشنا به الگو و پایایی با ضریب آلفای کرونباخ 82/0 تأیید و در تحلیل داده‌‌ها از شاخص‌‌های آمار توصیفی‌‌ (میانگین) و انحراف معیار و آمار استنباطی‌‌ (تی مستقل و تحلیل کواریانس) استفاده شد. بر اساس ضریب تأثیر 373/0 مشخص شد هر دو گروه به تأثیر معنادار اجرای سناریوی مذکور در کاهش ناهنجاری یادگیری شاگردان و افزایش پیشرفت تحصیلی آنها معتقدند. تفاوت نظر گروه آزمایش با گروه گواه نیز به لحاظ آماری معنادار بود. بنابراین کاربرد الگو برای افزایش پیشرفت تحصیلی وکاهش ناهنجاری­های یادگیری توصیه گردید.
 
 
واژه‌های کلیدی: نظارت بالینی، الگوی مدیریت آموزش فیزیک، کاهش ناهنجاری‌های یادگیری
متن کامل [PDF 334 kb]   (179 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۸/۳/۱۱ | پذیرش: ۱۳۹۸/۳/۱۱ | انتشار: ۱۳۹۸/۳/۱۱
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Learning abnormalities reduction (LAR) through replenishing stages of Clinical Supervision (CS) into stages of Management Education Model in Physics (MEMP) Case: Secondary School Students in District 3 of Education in Tehran . 3. 2019; 7 (2) :113-138
URL: http://journalieaa.ir/article-1-111-fa.html

بهرنگی محمدرضا، نوه ابراهیم عبدالرحیم، شیشه‌گر افسانه. کاهش ناهنجاری‌های یادگیری ‌دانش‌آموزان ناشی از هم‌نهشتی مراحل نظارت بالینی با مراحل الگوی مدیریت آموزش فیزیک (مورد مطالعه: مبحث انرژی‌ها در دوره دوم مقطع متوسطه). دوفصلنامه علمي پژوهشي مديريت بر آموزش سازمانها. 1397; 7 (2) :113-138

URL: http://journalieaa.ir/article-1-111-fa.html



دوره 7، شماره 2 - ( 12-1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دو فصلنامه مدیریت بر آموزش سازمان ها(علمی- پژوهشی) Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 32 queries by YEKTAWEB 4111