[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 8، شماره 2 - ( 12-1398 ) ::
جلد 8 شماره 2 صفحات 251-213 برگشت به فهرست نسخه ها
طراحی و اعتبار سنجی مدل بهره‌وری معلمان با رویکرد رفتار سازمانی مثبت گرا در وزارت آموزش و پرورش
احسان رجبیان، سید مهدی الوانی*، محمد عطایی، ناصر حمیدی
واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران.
چکیده:   (2921 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر ارائه مدل بهره‌وری معلمان با رویکرد رفتار سازمانی مثبت گرا بود. روش تحقیق از نوع آمیخته بود که در مرحله اول از راهبرد کیفی و روش فراترکیب و سپس دلفی فازی؛ و در مرحله دوم راهبرد کمی، از نوع توصیفی - پیمایشی استفاده شد. جامعه آماری این پژوهش شامل اساتید گروه علوم تربیتی، مدیران و معاونین ادارات آموزش و پرورش، مدیران و معاونین و معلمان مدارس می‌باشند. در مرحله اول 12 نفر به‌صورت هدفمند و در مرحله دوم نمونه‌ای با روش خوشه‌ای تصادفی به حجم 384 نفر انتخاب شدند. برای شناسایی عناصر مدل با استفاده از روش فراترکیب؛ 3 مقوله، 4 زیر مقوله، 22 مفهوم و 89 شاخص کشف گردید. برای غربال و شناسائی شاخص‌های نهائی با استفاده از روش دلفی فازی، 10 شاخص از 89 شاخص حذف و 11 شاخص با نظر خبرگان تغییر پیدا کرد. در مرحله دوم برای گردآوری داده‌های تحقیق پرسشنامه‌ای محقق ساخته تهیه گردید، که بعد از تأیید روایی صوری و محتوایی آن پایایی پرسشنامه (83/0α = ) بدست آمد. داده‌های جمع آوری شده از طریق نرم افزارهای SPSS و AMOS تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که مدل تحلیل عاملی بهره‌وری معلمان با رویکرد رفتار سازمانی مثبت گرا، بر اساس ابعاد و مؤلفه‌ها با تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم دارای برازندگی مناسب بوده و در بررسی میزان اهمیت شاخص‌های تحقیق با استفاده از روش شکاف فازی مشخص گردید؛ حیطه بی‌تفاوتی و حیطه اتلاف وجود ندارد و کلیه شاخص‌های تحقیق با اهمیت هستند.

 
واژه‌های کلیدی: آموزش و پرورش، بهره‌وری، رفتار سازمانی مثبت، معلمان، یاددهی – یادگیری
متن کامل [PDF 1351 kb]   (1709 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش درسایر سازمان‌ها
دریافت: 1398/7/28 | پذیرش: 1398/11/18 | انتشار: 1398/12/5
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Designing and validating a model of teacher productivity with a positive organizational behavior approach at the Ministry of Education. MEO 2020; 8 (2) :213-251
URL: http://journalieaa.ir/article-1-134-fa.html

رجبیان احسان، الوانی سید مهدی، عطایی محمد، حمیدی ناصر. طراحی و اعتبار سنجی مدل بهره‌وری معلمان با رویکرد رفتار سازمانی مثبت گرا در وزارت آموزش و پرورش. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1398; 8 (2) :213-251

URL: http://journalieaa.ir/article-1-134-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 2 - ( 12-1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645