[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 9، شماره 2 - ( 11-1399 ) ::
جلد 9 شماره 2 صفحات 163-183 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی اثر رفتار اخلاقی گروهی بر رفتار یادگیری گروهی با در نظر گرفتن نقش میانجی عدالت همکاران
مریم احمدی زهرانی، نجمه مرادی
دانشگاه یزد
چکیده:   (104 مشاهده)
هدف این تحقیق بررسی اثر رفتار اخلاقی گروهی بر رفتار یادگیری گروهی با در نظر گرفتن نقش میانجی عدالت همکاران در شهرداری اصفهان بود. روش پژوهش توصیفی- همبستگی بوده‌است. جامعه آماری این پژوهش را تعداد 90=N نفر از کارکنان اداری و ستادی شهرداری اصفهان تشکیل می­دهند که بااستفاده از جدول تعیین حجم نمونه مورگان وکرجسی تعداد 73=n نفر به روش نمونهگیری تصادفی بهعنوان نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامه رفتار یادگیری گروهی، عدالت همکاران و رفتار اخلاقی گروهی استفاده شد. روایی پرسشنامه­ها از طریق تحلیل عاملی تاییدی و پایایی از طریق آلفای کرونباح که همه مقادیر آلفایکرونباخ بالاتر از 7/0 بود، مورد تایید قرار گرفت. داده­هااز طریق نرم افزار Spss24 و Smart PLS2 تجزیهوتحلیل شدند که جهت آزمون فرضیه­ها از آزمون همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که رفتار اخلاقی گروهی بر عدالت همکاران تاثیر دارد و همچنین عدالت همکاران بر رفتار یادگیری گروهی تاثیر دارد. از دیگر نتایج این تحقیق نقش میانجی عدالت همکاران در رابطه بین رفتار اخلاقی گروهی و رفتار یادگیری گروهی بود.که در این راستا، مدیران می­توانند با توسعه یادگیری کارکنان در بعد گروهی، میزان یادگیری را در بعد فردی آنها افزایش دهند. لذا به آنها پیشنهاد می­شود به اتخاذ روش­های گروهی در آموزش و یادگیری کارکنان در دوره­های ضمن خدمت مبادرت شود.
واژه‌های کلیدی: رفتار اخلاقی گروهی، رفتار یادگیری گروهی، عدالت همکاران.
متن کامل [PDF 338 kb]   (31 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش و پرورش
دریافت: 1399/6/24 | پذیرش: 1399/10/17 | انتشار: 1399/11/7
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ahmadi zahrani M, moradi N. Investigating the Effect of Group Ethical Conduct on Group Learning Behavior Considering the Mediating Role of peer Justice. 3. 2021; 9 (2) :163-183
URL: http://journalieaa.ir/article-1-159-fa.html

احمدی زهرانی مریم، مرادی نجمه. بررسی اثر رفتار اخلاقی گروهی بر رفتار یادگیری گروهی با در نظر گرفتن نقش میانجی عدالت همکاران. دوفصلنامه علمي پژوهشي مديريت بر آموزش سازمانها. 1399; 9 (2) :163-183

URL: http://journalieaa.ir/article-1-159-fa.html



دوره 9، شماره 2 - ( 11-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها
دو فصلنامه مدیریت بر آموزش سازمان ها(علمی- پژوهشی) Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 4269