[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 12، شماره 3 - ( 7-1402 ) ::
جلد 12 شماره 3 صفحات 216-181 برگشت به فهرست نسخه ها
تربیت معلم کارآفرینی؛ استراتژی‌های تحولی برای تربیت معلم در ایران
رضا ساعی مهربان ، اسد حجازی* ، سید رسول حسینی ، محمد عزیزی
دانشیار، گروه مدیریت آموزشی، پردیس شهید چمران تهران، دانشگاه فرهنگیان، تهران، ایران
چکیده:   (650 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی استراتژی‌های تحولی برای تربیت معلم در ایران بود. روش اجرای این پژوهش آمیخته اکتشافی بود که به صورت کیفی و کمی به بررسی استراتژی‌های تربیت معلم کارآفرینی در ایران پرداخت. نمونه آماری بخش کیفی 20 نفر از مدیران، استادان و صاحب‌نظران تربیت معلم و علوم تربیتی و کارآفرینی بود که به روش نمونه‌گیری غیرتصادفی هدفمند انتخاب و داده‌های مربوط به مصاحبه نیمه‌ساختاریافته از آنان جمع‌آوری شد؛ سپس در بخش کمی از 149 نفر از مدیران و استادان تربیت معلم و کارآفرینی در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت آموزش‌وپرورش بودند که به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای تصادفی برای جمع‌آوری اطلاعات مربوط به پرسشنامه‌های تحقیق انتخاب شدند. برای تجزیه‌وتحلیل اطلاعات در بخش کیفی از روش کدگذاری و نرم‌افزار MAXQDA، و در بخش کمی به صورت معادلات ساختاری از نرم‌افزار SmartPLS استفاده شد. ابزار پژوهش شامل پرسشنامه محقق‌ساخته برگرفته از کدهای حاصل از مصاحبه بود. ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی همه متغیرهای پژوهش بالای 0/7 بود که نشان‌دهنده پایایی پرسشنامه بود. یافته های پژوهش نشان داد مؤلفه‌های استراتژی‌های تربیت معلم کارآفرینی در ایران شامل؛ ارزشیابی (سنجش ورودی، ارزشیابی تکوینی، ارزشیابی پایانی)، روش آموزشی (روش سنتی، روش تطبیقی، روش کارگاهی، یادگیری اجتماعی) و سناریوهای آموزشی (دوره‌های بلندمدت، دوره کوتاه‌مدت) می‌باشند. مقدار ضریب آلفای کرونباخ 0/7، پایایی ترکیبی 0/7 و AVE، 0/5 بود لذا پایایی و روایی همگرا مورد تأیید قرار گرفت. روایی واگرای بر اساس روش فورنل و لارکر و معیار HTMT نیز تأیید شد. مقادیر T بیشتر از 96/1 بود، بنابراین فرضیه‌های پژوهش در سطح اطمینان 0/95 تأیید شد. معیارهای R2، Q2 و F2 برای متغیرهای وابسته قوی به دست آمد. مقدار 0/711 برای GOF نیز نشان از برازش مناسب مدل داشت. بنابراین معلمان کارآفرینی می‌توانند حلقه‌ی مفقوده‌ی نظام تربیت معلم کارآفرینی باشند تا مدیریت و راهبری، قوانین و مقررات، برنامه‌های درسی و شیوه‌های ارائه آن، منابع انسانی دستگاه تعلیم و تربیت، تعامل با صنعت و خدمات و... را بهم درآمیزند. لذا برنامه‌های آموزش و توانمندسازی حرفه‌ای حوزه‌های مربوطه و تبیین وظایف، نظارت و ارزشیابی بر انجام درست آن و همچنین بهبود مستمر این فرایند باید بطور جدی و عملی در دستور کار قرار گیرد.
شماره‌ی مقاله: 7
واژه‌های کلیدی: معلم کارآفرینی، ارزشیابی، روش آموزشی، سناریوهای آموزشی، رویکرد آمیخته
متن کامل [PDF 1879 kb]   (263 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش و پرورش
دریافت: 1401/11/28 | پذیرش: 1402/4/29
فهرست منابع
1. Ahanchian, M. R., & Ghorooneh, D. (2019). Educational Entrepreneurship. The Organization for Researching and Composing University Textbooks in the Islamic Sciences and the Humanities (SAMT). [In Persian]
2.  Ahmadi, A., Mohammadkazemi, R., & Mohammadi Elyasi, Gh. (2017). Identification of Entrepreneurship Teaching Methods in Affective Domain of Learning through Edutainment Approach. Journal of Entrepreneurship Development, 10(36), 201-220. [In Persian]
3.  Ahmed, T., Chandran, V. G. R., Klobas, J. E., Liñán, F., & Kokkalis, P. (2020). Entrepreneurship education programmes: How learning, inspiration and resources affect intentions for new venture creation in a developing economy. The International Journal of Management Education, 18(1), 100327. [DOI:10.1016/j.ijme.2019.100327]
4.  Arasti, Z., Ghoddosi, S., & Bagheri, A. (2017). The Effect of entrepreneurship education by storytelling on Entrepreneurial Attitude of Primary School students. Journal of Entrepreneurship Development, 9(4), 593-612. [In Persian]
5.  Arruti, A., & Paños-Castro, J. (2020). International Entrepreneurship Education for Pre-Service Teachers: A Longitudinal Study. Education & Training, 62(7-8), 825-841. [DOI:10.1108/ET-04-2020-0098]
6.  Asghar, M. Z., & Iqbal, M. Z. (2015). Policy Paper: Technical and Vocational Teacher Education for Promoting Entrepreneurship among Students. Journal of Poverty, Investment and Development, 8, 172-178.
7.  Azim, M. T., & Al-Kahtani, A. H. (2015). Designing Entrepreneurship Education and Training Program: In Search of a Model. Journal of Economics and Sustainable Development, 6(22), 112-127.
8.  Baier, F., Decker, A. T., Voss, T., Kleickmann, T., Klusmann, U., & Kunter, M. (2019). What makes a good teacher? The relative importance of mathematics teachers' cognitive ability, personality, knowledge, beliefs, and motivation for instructional quality. British Journal of Educational Psychology, 89 (4), 767-786. [DOI:10.1111/bjep.12256]
9.  Başçı, E. S., & Alkan, R. M. (2015). Entrepreneurship education at universities: Suggestion for a model using financial support. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 195, 856 -861. [DOI:10.1016/j.sbspro.2015.06.364]
10.  Bashokooh Ajirloo, M., Heydari Anari A., & Moradi, M. (2015). Investigating organizational factors affecting the idea of entrepreneurship among secondary school teachers in Ardabil city. Journal of school psychology, 4(1), 38-51. [In Persian]
11.  Bazargan, A. (2010). An introduction to qualitative and mixed research methods: common approaches in behavioral sciences. Didar Publications, fifth edition. [In Persian]
12.  Bechard. J.P. & Gregoire. D. (2005). Entrepreneurship education research re-visited: the case of higher education. Academy of Management Learning and Education, 4 (1), 22-43 [DOI:10.5465/amle.2005.16132536]
13.  Bellotti, F., Berta, R., De Gloria, A., Lavagnino, E., Dagnino, F., Ott, M., & Mayer, I. S. (2012). Designing a course for stimulating entrepreneurship in higher education through serious games. Procedia -Computer Science, 15, 174 -186. [DOI:10.1016/j.procs.2012.10.069]
14.  Bennett, M. (2006), Business lecturers' perception of the nature of entrepreneurship. International Journal of Entrepreneurial Behaviour & Research, 12(3), 165-168. [DOI:10.1108/13552550610667440]
15.  Bischoff, K., Volkmann, C. K., & Audretsch, D. B. (2018). Stakeholder collaboration in entrepreneurship education: An analysis of the entrepreneurial ecosystems of European higher educational institutions. The Journal of Technology Transfer, 43(1), 20-46. [DOI:10.1007/s10961-017-9581-0]
16.  Blimpo, M. P., & Pugatch, T. (2019). Entrepreneurship education and teacher training in  Rwanda. Journal of Development Economics, 140(C), 186-202 [DOI:10.1016/j.jdeveco.2019.05.006]
17.  Brüne, N., & Lutz, E. (2020). The effect of entrepreneurship education in schools on entrepreneurial outcomes: a systematic review. Management Review Quarterly, 70 (2), 275-305. [DOI:10.1007/s11301-019-00168-3]
18.  Chinwendu, O.S & Okpara, M., & Ada, I. E. (2009). Entrepreneurship Education, teacher preparation & pedagogical issues. Available at: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/http://www.unn.edu.ng/publications/files/images/Obasi%20Samuel%20Chinwendu,Okogbe%20Ofejiro%20Bridget%20and%20Ike%20Eucharia%20Ada.pdf
19.  Delavare, A. (2017). Research method in psychology and educational sciences. Tehran: Ravan. [In Persian]
20.  Deveci, I., & Seikkula-Leino, J. (2018). A review of entrepreneurship education in teacher education. Malaysian Journal of Learning and Instruction, 15(1), 105 -148. [DOI:10.32890/mjli2018.15.1.5]
21.  Ejinkeonye, U. B., & Chukwuone, C. A. (2014). Strategies for fostering entrepreneurship education in home economics at secondary school level in Anambra State, Nigeria. Journal of Education and Practice, 5(19), 51 -55.
22.  Fayolle, A, & Degeorge, J. M. (2006). Attitudes, intentions, and behaviour: New approaches to evaluating entrepreneurship education. International Entrepreneurship Education. Chapters, in: Alain Fayolle (ed.). International Entrepreneurship Education, chapter 5, Edward Elgar Publishing. [DOI:10.4337/9781847201652.00011]
23.  Fayolle, A. (2013). Personal views on the future of entrepreneurship education. Entrepreneurship & Regional Development, 25(7-8), 692-701. [DOI:10.1080/08985626.2013.821318]
24.  Fayolle, A., & Gailly, B. (2015). The impact of entrepreneurship education on entrepreneurial attitudes and intention: Hysteresis and persistence. Journal of Small Business Management, 53(1), 75-93. [DOI:10.1111/jsbm.12065]
25.  Fayolle, A., Gailly, B., & Lassas-Clerc, N. (2006). Assessing the impact of entrepreneurship education programmes: a new methodology. Journal of European Industrial Training, 30(9), 701-720. [DOI:10.1108/03090590610715022]
26.  Fayolle, A., Lamine, W., Mian, S., & Phan, P. (2021). Effective models of science, technology and engineering entrepreneurship education: current and future research. The Journal of Technology Transfer, 46(2), 277-287. [DOI:10.1007/s10961-020-09789-3]
27.  Gautam, M. K., & Singh, S.K. (2015). Entrepreneurship Education: concept, characteristics & implications for teacher Education. Shaikshik Parisamvad (An International Journal of Education), 5(1), 21-35.
28.  Gibb, A. (2008). Entrepreneurship and enterprise education in schools and colleges: Insights from UK practice. International Journal of Entrepreneurship Education, 6(2), 48-53.
29.  Graeli Sheikh, R., & Parsa, A. (2011). Examining the teacher's role in developing students' entrepreneurial personality traits. The first national education conference in Iran 1404, Tehran. [In Persian]
30.  Grimus, M. (2020). Emerging Technologies: Impacting Learning, Pedagogy and Curriculum Development. In Emerging Technologies and Pedagogies in the Curriculum (pp. 127-151). Springer, Singapore. [DOI:10.1007/978-981-15-0618-5_8]
31.  Haar, F. O., & Jenssen, E. S. (2016). Pedagogical entrepreneurship in teacher education - what and why?. Icelandic journal of education, 25(2), 183-196.
32.  Hahn, d., & Minola, T., Bosio, G., & Cassia, L. (2020). The impact of entrepreneurship education on universitystudents' entrepreneurial skills: a family embeddedness. Small Business Economics, 55(1), 257-282. [DOI:10.1007/s11187-019-00143-y]
33.  Hejazi, A., & Bakhtiari, A. (2018). Skill learning and entrepreneurship education in schools: challenges and strategies. The second national entrepreneurship conference. [In Persian]
34.  Hejazi, A., & Saie Mehraban, R. (2016). Creation and development of skill training schools. Work and Society Monthly, 213, 61-73.
35.  Hiar, J.F., Hult, T. M., Ringle, C. M., & Sarstedt, M. (2021). A primer on partial least squares structural equation modeling (PLS-SEM). NewYork: Sage Publishing. [DOI:10.1007/978-3-030-80519-7]
36.  Hoffmann, A., Fuglsang, T., & Vestergaard, L. (2012). Measuring entrepreneurship education. In European Commission, Entrepreneurship determinants: Culture and capabilities (p. 99 -108). Luxembourg: Publications Office of the European :union:. Available at: https://ec.europa.eu/eurostat/documents/3217494/5748437/KS -31 -12 - 758 -EN.PDF [Accessed 01 October 2015].
37.  Huq, A., & Gilbert, D. (2017). All the world's a stage: Transforming entrepreneurship education through design thinking. Education and Training, 59(2), 155-170. [DOI:10.1108/ET-12-2015-0111]
38.  Jesselyn. M., & Mitchell, B. (2006). Entrepreneurship education in South Africa: a nationwide survey. Education - Training, 48(5). 348-359. [DOI:10.1108/00400910610677054]
39.  Johannisson, B., & Madsén, T. (1997) I entreprenörskapets tecken - en studie av skolning i förnyelse. Stockholm: Nörings- och handelsdepartementet.
40.  Karlsson, T., & Moberg, K. (2013). Improving perceived entrepreneurial abilities through education: exploratory testing of an entrepreneurial self-efficacy scale in a prepost setting. Int J Manag Educ, 11(1), 1-11. [DOI:10.1016/j.ijme.2012.10.001]
41.  Khoroushi, P., Nasr, A. R., Mirshah Ja'fari, E., & Musapour, N. (2017). A Study of the Approach to Training Qualified Teachers on the Basis of the Educational Development Document of the Islamic Republic of Iran. Culture strategy, 10(37), 163-186. [In Persian]
42.  Khosrojerdi, Z. (2006). Creativity and teaching methods. Employment and Entrepreneurship Quarterly, 4(15), 1-10.
43.  Kia, M. (2006). A new look at entrepreneurship education. Employment and Entrepreneurship, 4(15).
44.  Klandt, H., & Volkmann, C. (2006). Development and prospects of academicentrepreneurship education inGermany. Higher Education inEurope, 31(2), 195-208. [DOI:10.1080/03797720600940880]
45.  Kourilsky, M. L. (1995). Entrepreneurship education: Opportunity in search of curriculum. Ewing Marion Kaufman Foundation, Center for Entrepreneurial Leadership: Kansas City.
46.  Kourilsky, M.L, & Walstad, W.B. (1998). Entrepreneurship and female youth: knowledge, attitudes, gender differences, and educational practices. Journal of Business Venturing, 13(1), 77-88. [DOI:10.1016/S0883-9026(97)00032-3]
47.  Krueger, N. F., & Brazeal, D. V. (1994). Entrepreneurial potential and potential entrepreneurs. Entrepreneurship Theory and Practice, 18(3), 91 -104. [DOI:10.1177/104225879401800307]
48.  Kyrö, P., & Carrier, C. (2005). The dynamics of learning entrepreneurship in a cross-cultural university context. University of Tampere, Faculty of Education, Research Centre for Vocational and Professional Education.
49.  Liñán, F., Rodríguez-Cohard, J. C., & Rueda-Cantuche, J. M. (2011). Factors affecting entrepreneurial intention levels: a role for education. International Entrepreneurship and Management Journal, 7(2), 195-218. [DOI:10.1007/s11365-010-0154-z]
50.  Loi, M., Fayolle, A., Van Gelderen, M., Riot, E., Refai, D., Higgins, D., Haloub, R., Alexandre Yshikawa Salusse, M., Lamy, E., Verzat, C., & Cavarretta, F. (2022). Entrepreneurship Education at the Crossroads: Challenging Taken-for-Granted Assumptions and Opening New Perspectives. Journal of Management Inquiry, 31(2), 123-134. [DOI:10.1177/10564926211042222]
51.  McMullan, W., Long, W.A., & Graham, J.B. (1986). Assessing economic value added by university-based new-venture outreach programs. Journal of Business Venturing, 1(2), 225-240. [DOI:10.1016/0883-9026(86)90016-9]
52.  Mirzamohammadi, M. (2004). Educational technology. Tehran: Pooran Pajooh.
53.  Mohammadpour, A., toorani, H., & Abdollahi, B. (2021). Providing a conceptual model for entrepreneurial teacher-student training at Farhangian University. MEO, 9(2), 323-346. [In Persian]
54.  Muhammad, A., Akbar, S., & Dalziel, M. (2011). The journey to develop educated entrepreneurs: prospects and problems of Afghan businessmen. Education+Training, 53(5), 433-447. [DOI:10.1108/00400911111147730]
55.  Nabi, G., Liñán, F., Fayolle, A., Krueger, N., & Walmsley, A. (2017). The impact of entrepreneurship education in higher education: A systematic review and research agenda. Academy of Management Learning & Education, 16(2), 277-299. [DOI:10.5465/amle.2015.0026]
56.  Nabi, G., Walmsley, A., Liñán, F., Akhtar, I., & Neame, C. (2018). Does entrepreneurship education in the first year of higher education develop entrepreneurial intentions? The role of learning and inspiration. Studies in Higher Education, 43(3), 452-467. [DOI:10.1080/03075079.2016.1177716]
57.  Najafi Hezarjaribi, H., & Ashrafi, S. (2018). Identifying Teachers' Entrepreneurial Indicators and Evaluating the Current Status of Entrepreneurship among Teachers. Journal of Family and Research, 14(4), 7-28. [In Persian]
58.  Ojaghi S., Rezaee, B., Naderi, N., & Jafari, H. (2017). Entrepreneurship education system model with an emphasis on entrepreneurship education components. Journal of Entrepreneurship in Agriculture, 3(4), 39-54. [In Persian]
59.  Onjewu, A., Haddoud, M., & Nowinski, W. (2021). The Effect of Entrepreneurship Education on Nascent Entrepreneurship. Industry and Higher Education, 35(4), 419-431. [DOI:10.1177/09504222211014038]
60.  Othman, N. H., & Othman, N. (2019). A Systematic Review on Entrepreneurship Education in Higher Learning Institutions in Southeast Asia. Universal Journal of Educational Research, 7(11), 2406-2416. [DOI:10.13189/ujer.2019.071118]
61.  Pounder, P. A. (2016). Entrepreneurship education in the Caribbean: Learning and teaching tools. Brock Education Journal, 26(1), 83 -101. [DOI:10.26522/brocked.v26i1.437]
62.  Rahimi, M., Rezaei, B., & Naderi, N. (2016). The role of evaluation in the effective education of entrepreneurship in the higher education system. The 7th Conference on Entrepreneurship and Open Innovations, Tehran.
63.  Re adegard, I.K. (2012). Entrepreneurship in teacher education in Norway and Namibia. One comparative analysis of entrepreneurial approaches in teacher qualification. PhD thesis.
64.  Ruskovaara, E., & Pihkala, T. (2014). Entrepreneurship education in schools: Empirical evidence on the teacher's role. The Journal of Educational Research, 108(3), 1-14. [DOI:10.1080/00220671.2013.878301]
65.  Saadati, E., Heydari, H., Saadati, E., & Nodehi, H. (2014). The role of teacher training centers in the development of entrepreneurship, the first international humanities conference with an indigenous-Islamic approach and with an emphasis on modern research, Sari. [In Persian]
66.  Safavi, A. (2014). General teaching methods and techniques. 5th edition, Tehran: Contemporary Publishing.
67.  Santos, X. N., & Morris, M. (2019). Special Issue on Entrepreneurship Education. Journal of Small Business Management, 57(S1), 4-5. [DOI:10.1111/jsbm.12485]
68.  Seikkula-Leino, J., Satuvuori, T., Ruskovaara, E., & Hannula, H. (2015). How Do Finnish Teacher Educators Implement Entrepreneurship Education?. Education & Training, 57(4), 392-404. [DOI:10.1108/ET-03-2013-0029]
69.  Sexton, D. L., & Bowman, N. B. (1984). Entrepreneurship education: Suggestions for increasing effectiveness. Journal of Small Business Management, 22(2), 18 -25.
70.  Shabani, H. (2011). Teaching skills, teaching methods and techniques. Tehran: Samt Publications.
71.  Shakeri Siahkamari, Sh., Yarmohammadzadeh, P., & Yarigholi, B. (2018). Identifying the mindset of entrepreneurial teachers regarding the factors related to the promotion of entrepreneurial culture in schools. School Management Magazine, 6(2), 243-263. [In Persian]
72.  Sharafi, M., Moghadam, M., & Mazbouhi, S. (2011). Entrepreneurship curriculum: objectives, content, teaching methods and evaluation. Journal of Innovation and Creativity in Human Sciences, 1(3), 97-136. [In Persian]
73.  Shulman, L. S., & Shulman, J. H. (2004). How and What Teachers Learn: A Shifting Perspective. Curriculum Studies, 36(2), 257-271. [DOI:10.1080/0022027032000148298]
74.  Solomon, G. T. (2007). An examination of entrepreneurship education in the United States. Journal of Small Business and Enterprise Development, 14(2), 168 -182. [DOI:10.1108/14626000710746637]
75.  Strachan, G. (2018). Can education for sustainable development change entrepreneurship education to deliver a sustainable future?. Discourse and Communication for Sustainable Education, 9(1), 36-49. [DOI:10.2478/dcse-2018-0003]
76.  Tarhan, M. (2021). Entrepreneurship Skill in The Context of Teaching Programs: Case of Poland. Educational Policy Analysis and Strategic Research, 16(2), 25-45. [DOI:10.29329/epasr.2020.345.2]
77.  Wallin, J. (2014). Entreprenörskap i skolan: Formulering och transformering av GY11 nom gymnasieskolans hantverk-sprogram. Licentiatavhandling. Linköping: Linköpings universitet. [DOI:10.3384/diss.diva-110404]
78.  Wu, Y. C. J., Kuo, T., & Shen, J. P. (2013). Exploring social entrepreneurship education from a web-based pedagogical perspective. Computers in Human Behavior, 29(2), 329-334. [DOI:10.1016/j.chb.2012.08.012]
79.  YazdanPanah, M., & Zobeidi, T. (2017). The effect of entrepreneurial characteristics on entrepreneurial intention in Ramin University of Khuzestan. Research and Planning Quarterly in Higher Education, 23(2), 115-131. [In Persian]
80.  Zainuddin, M. N. (2012). University's Entrepreneurship Education: Creating Meaningful Impression for New Generation. In (Ed.), Entrepreneurship - Born, Made and Educated. IntechOpen.
81.  Ziyae, B., & Vaghar Mousavi, M. (2016). Investigating the Effect of Formal Entrepreneurship Trainings on Entrepreneurial Intention. Journal of Entrepreneurship Development, 9(31), 99-117. [In Persian].
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Saie Mehraban R, Hejazi A, Hosseini S R, Azizi M. Entrepreneurship Teacher Training; Transformational Strategies for Teacher Training in Iran. MEO 2023; 12 (3) : 7
URL: http://journalieaa.ir/article-1-588-fa.html

ساعی مهربان رضا، حجازی اسد، حسینی سید رسول، عزیزی محمد. تربیت معلم کارآفرینی؛ استراتژی‌های تحولی برای تربیت معلم در ایران. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1402; 12 (3) :181-216

URL: http://journalieaa.ir/article-1-588-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 3 - ( 7-1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4645