[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: ::
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
نقش میانجی مشارکت کاری در رابطه بین رهبری دیجیتال و رفتار نوآورانه با چابکی سازمانی
عابدین دارابی عمارتی* ، فرشته صوفی
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
چکیده:   (16 مشاهده)
هدف اصلی این پژوهش، بررسی نقش میانجی مشارکت کاری در رابطه بین رهبری دیجیتال و رفتار نوآورانه با چابکی سازمانی در آموزشوپرورش بود. روش پژوهش توصیفی - همبستگی است. جامعه آماری پژوهش همه مدیران و معاونان مدارس دخترانه ناحیه 2 شهر کرمانشاه به تعداد 219 نفر بودند که به دلیل محدود بودن جامعه، به روش سرشماری همه آنها به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند اما تعداد 208 نفر به پرسشنامهها پاسخ دادند. برای گردآوری دادهها از چهار پرسشنامه استفاده شد. الف: پرسشنامه چابکی سازمانی، ب: پرسشنامه رهبری دیجیتال، ج: پرسشنامه رفتار نوآورانه، د: پرسشنامه مشارکت کاری. برای تجزیهوتحلیل دادهها از روش مدلیابی معادلات ساختاری توسط نرمافزار PLS نسخه 4 استفاده شد. یافتهها نشان داد که اثر رفتار نوآورانه بر چابکی سازمانی مثبت و معنیدار است. رهبری دیجتیال بر مشارکت کاری تأثیر مثبت و معنیدار دارد. اثر رفتار نوآورانه بر مشارکت کاری مثبت و معنیدار است. اثر رهبری دیجتیال بر چابکی سازمانی معنیدار نیست. اثر مشارکت کاری بر چابکی سازمانی معنیدار نیست. نقش میانجی مشارکت کاری معنیدار نیست. نتیجهگیری میشود باوجوداینکه مدل نظری از برازش مطلوبی برخوردار بود، با اینحال، فرضیه میانجیگری از طریق متغیر مشارکت کاری تأیید نشد. این یافتهها نشان میدهند اگرچه ساختار کلی روابط معتبر است، اما مکانیزم پیشبینی شده برای تأثیر متغیرهای مستقل بر وابسته در این پژوهش نیاز به بازنگری دارد.
 
واژه‌های کلیدی: چابکی سازمانی، رهبری دیجیتال، رفتار نوآورانه، مشارکت کاری، مدیران
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش و پرورش
دریافت: 1403/12/9 | پذیرش: 1404/5/28
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.26 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4725