استراتژی های آموزش و یادگیری و نوآوری کارآفرینانه در عصر انقلاب صنعتی چهارم در شرکت های صنایع غذایی شهرک های صنعتی شهر اهواز
|
زهرا هیبت اله پور، یدالله مهرعلی زاده،*، غلامحسیــن بـــرکت، ماریــا نصیری |
گروه مدیریت آموزشی، واحد اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایران. |
|
چکیده: (3171 مشاهده) |
مقاله حاضر با هدف ارائه الگوی استراتژیهای آموزش و یادگیری سازمانی و نوآوری کارآفرینانه در عصر انقلاب صنعتی چهارم در شرکتهای صنایع غذایی مستقر در شهرکهای صنعتی شهر اهواز تدوین شده است. با بهرهگیری از روش پژوهش آمیخته این مطالعه اجرا شده است. در بخش کمی با بهرهگیری از پرسشنامه استاندارد 43 سؤالی استراتژیهای آموزش و یادگیری سازمانی واتکینس و همکاران (1996) و پرسشنامه استاندارد 23 سؤالی نوآوری کارآفرینانه گوندای و همکاران (2011) و در بخش کیفی با روش داده بنیاد الگوی پارادایمی آموزش و یادگیری در شرکتهای غذایی استخراج گردید. مصاحبه در رابطه با مهمترین عوامل علّی و تأثیرگذار، مهمترین شرایط مداخلهگر، مهمترین بسترها و زیرساختهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و فناوری رویکرد مدیران، راهبردهای بهبودی و پیامدهای راهبردها پرسیده شد. روایی سوالات مصاحبه بر اساس روایی صوری و محتوای و تایید 10 متخصص بخش صنعتی و هچنین اساتید راهنما و مشاور تعیین گردید. و برای اعتبار داده های مصاحبه از روش ملاک ارزیابی یک مطالعه به روش گراندد تئوری، در تحقیق حاضر از روش زاویه بندی (اجماع/ مثلث سازی) یعنی مصاحبه، تحلیل اسناد و مشاهدات محقق و ارزیابی 10 شاخص مقبولیت استفاده شد. نتایج بدست آمده نشان داده که میانگین آموزش و یادگیری سازمانی 82/3 از 5 و نوآوری کارآفرینانه 53/3 از 5 بوده است. همچنین عوامل علّی، شرایط زمینهای، شرایط مداخلهگر، راهبردهای آموزش و یادگیری و پیامدهای استراتژیهای آموزش و یادگیری سازمانی در صنایع غذایی شناسایی شدند.
|
|
واژههای کلیدی: استراتژیهای آموزش و یادگیری، انقلاب صنعتی چهارم، شرکتهای غذایی، شهرکهای صنعتی اهواز |
|
متن کامل [PDF 336 kb]
(2793 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیریت آموزش درسایر سازمانها دریافت: 1399/3/23 | پذیرش: 1399/5/4 | انتشار: 1399/5/26
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|