هدف این تحقیق بررسی اثر رفتار اخلاقی گروهی بر رفتار یادگیری گروهی با در نظر گرفتن نقش میانجی عدالت همکاران در شهرداری اصفهان بود. روش پژوهش توصیفی- همبستگی بودهاست. جامعه آماری این پژوهش را تعداد 90=N نفر از کارکنان اداری و ستادی شهرداری اصفهان تشکیل میدهند که بااستفاده از جدول تعیین حجم نمونه مورگان وکرجسی تعداد 73=n نفر به روش نمونهگیری تصادفی بهعنوان نمونه انتخاب شدند. از پرسشنامه رفتار یادگیری گروهی، عدالت همکاران و رفتار اخلاقی گروهی استفاده شد. روایی پرسشنامهها از طریق تحلیل عاملی تاییدی و پایایی از طریق آلفای کرونباح که همه مقادیر آلفایکرونباخ بالاتر از 7/0 بود، مورد تایید قرار گرفت. دادههااز طریق نرم افزار Spss24 و Smart PLS2 تجزیهوتحلیل شدند که جهت آزمون فرضیهها از آزمون همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان میدهد که رفتار اخلاقی گروهی بر عدالت همکاران تاثیر دارد و همچنین عدالت همکاران بر رفتار یادگیری گروهی تاثیر دارد. از دیگر نتایج این تحقیق نقش میانجی عدالت همکاران در رابطه بین رفتار اخلاقی گروهی و رفتار یادگیری گروهی بود.که در این راستا، مدیران میتوانند با توسعه یادگیری کارکنان در بعد گروهی، میزان یادگیری را در بعد فردی آنها افزایش دهند. لذا به آنها پیشنهاد میشود به اتخاذ روشهای گروهی در آموزش و یادگیری کارکنان در دورههای ضمن خدمت مبادرت شود.
ahmadi zahrani M, moradi N. Investigating the Effect of Group Ethical Conduct on Group Learning Behavior Considering the Mediating Role of peer Justice. MEO 2021; 9 (2) :163-183 URL: http://journalieaa.ir/article-1-159-fa.html
احمدی زهرانی مریم، مرادی نجمه. بررسی اثر رفتار اخلاقی گروهی بر رفتار یادگیری گروهی با در نظر گرفتن نقش میانجی عدالت همکاران. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1399; 9 (2) :163-183