[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 11، شماره 3 - ( 7-1401 ) ::
جلد 11 شماره 3 صفحات 28-13 برگشت به فهرست نسخه ها
مدل معادلات ساختاری صلاحیت‌های حرفه‌ای با تعهد سازمانی معلمان
اسماعیل قدری ، سلیم بلوچ* ، جواد پورکریمی ، میترا عزتی
دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران.
چکیده:   (2043 مشاهده)
پژوهش حاضر، با هدف بررسی مدل معادلات ساختاری صلاحیت‌های حرفه‌ای با تعهد سازمانی معلمان صورت گرفته است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده­ ها توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه معلمان متوسطه شهرستان چابهار می­باشد که با استفاده از فرمول کوکران تعداد ۱۲۲ نفر به ­عنوان نمونه انتخاب شد. در این پژوهش برای نمونه­ گیری، از روش نمونه­گیری تصادفی ساده و جهت گردآوری داده­ها از پرسشنامه تعدیل‌شده صلاحیت‌های حرفه‌ای و پرسشنامه تعهد سازمانی استفاده‌شده است. پایایی پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ ۹۸/۰ و 0/76 ارزیابی شد. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده­ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد. یافته­ ها نشان داد: ۱) وضعیت صلاحیت‌های حرفه‌ای دبیران دوره متوسطه شهرستان چابهار بالاتر از حد متوسط و میانگین فرضی قرار دارد. ۲) وضعیت تعهد سازمانی دبیران مقطع متوسطه شهرستان چابهار بالاتر از حد متوسط و میانگین فرضی قرار دارد. ۳) بین شاخص کلی صلاحیت‌های حرفه‌ای و تعهد سازمانی دبیران دوره متوسطه شهرستان چابهار رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. ۴)صلاحیت ­های حرفه­ ای و از میان مولفه­ های آن صلاحیت فکری می­ تواند تعهد سازمانی دبیران را پیش بینی کند.
 
واژه‌های کلیدی: صلاحیت‌های حرفه‌ای، تعهد سازمانی، دبیران
متن کامل [PDF 5679 kb]   (521 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش و پرورش
دریافت: 1400/8/22 | پذیرش: 1401/2/12 | انتشار: 1401/8/17
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Qadri E, Balouch S, Pourkarimi J, Ezzati M. Structural Equation Model of Professional Competencies with Teachers' Organizational Commitment. MEO 2022; 11 (3) :13-28
URL: http://journalieaa.ir/article-1-284-fa.html

قدری اسماعیل، بلوچ سلیم، پورکریمی جواد، عزتی میترا. مدل معادلات ساختاری صلاحیت‌های حرفه‌ای با تعهد سازمانی معلمان. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1401; 11 (3) :13-28

URL: http://journalieaa.ir/article-1-284-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 3 - ( 7-1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660