این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین فرهنگ یادگیری سازمانی با توانمندسازی روانشناختی و نوآوری سازمانی و نیز نقش واسطهای یادگیری سازمانی انجام شده است. طرح پژوهش همبستگی از طریق الگویابی معادلات ساختاری (SEM) است. جامعه آماری این پژوهش متشکل از کلیه کارکنان شرکت ملی حفاری ایران تشکیل بوده است که از بین آنها تعداد 240 نفر به شیوۀ تصادفی طبقهای به عنوان نمونه انتخاب شدند. دادهها با استفاده از پرسشنامههای فرهنگ یادگیری سازمانی (واتکینز و مارسیک، 2003)، یادگیری سازمانی (لوپز، پئون و اورداس، 2004)، توانمندسازی روانشناختی (اسپریتزر، 1995) و نوآوری سازمانی (وانگ و احمد، 2004) جمعآوری و با استفاده از روش الگویابی معادلات ساختاری و بوت استرپ تحلیل شدند. تحلیلهای الگویابی معادلات ساختاری برازندگی الگوی پیشنهادی را با دادهها حمایت کردند. نتایج حاکی از اثر مستقیم فرهنگ یادگیری سازمانی بر یادگیری سازمانی، یادگیری سازمانی بر توانمندسازی روانشناختی و نوآوری سازمانی و اثر غیرمستقیم فرهنگ یادگیری سازمانی بر توانمندسازی روانشناختی و نوآوری سازمانی از طریق یادگیری سازمانی است.
Investigation of the relationship between organizational learning culture with psychological empowerment and organizational innovation according to the mediating role of organizational learning on the staff of National Iranian Drilling Company. MEO 2016; 5 (1) :163-188 URL: http://journalieaa.ir/article-1-79-fa.html
بشلیده کیومرث، ارشدی نسرین، سخراوی رضا. بررسی رابطۀ فرهنگ یادگیری سازمانی با توانمندسازی روانشناختی و نوآوری سازمانی، با توجه به نقش میانجیگری یادگیری سازمانی در کارکنان شرکت ملی حفاری ایران. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1395; 5 (1) :163-188