بررسی اثربخشی شیوههای آموزش مدیریت بحران بر یادگیری داوطلبین طرح دوام (نمونه موردی منطقه 6 تهران)
|
حمیدرضا رضازاده بهادران، مهدی شریعتمداری، مهدیه عرب* |
|
|
چکیده: (3900 مشاهده) |
پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی شیوههای آموزش مدیریت بحران بر یادگیری داوطلبین طرح دوام در منطقه 6 شهر تهران انجام گرفته است. پژوهش توصیفی و پیمایشی و جزء تحقیقات کاربردی است. جامعه آماری 210 نفر از داوطلبین طرح دوام منطقه 6 تهران از ابتدا تا نیمسال دوم 94 و با حجم نمونه 136 نفر(طبق جدول مورگان)، به روش نمونه گیری خوشهای چند مرحلهای انتخاب گردیده است. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه 30 سؤالی محقق ساخته بوده است که پس از تأیید روایی صوری و پایایی ضریب آلفای کرونباخ (872/0=α) به اجرا درآمد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون t تک گروهی، t دو گروه و فریدمن استفاده شد. بر اساس آزمون فریدمن، از دیدگاه داوطلبین، آموزش تئوری مدیریت بحران، بر یادگیری داوطلبین کمترین اهمیت و استفاده از مربیان مرتبط بیشترین اهمیت را در میان مؤلفههای اثربخشی شیوههای آموزش مدیریت بحران دارد. نتایج آماری مشخص میکند که، همگی مؤلفههای شیوههای آموزش مدیریت بحران بر یادگیری داوطلبین طرح دوام تأثیر گذار است، در نتیجه میتوان گفت، شیوههای آموزش مدیریت بحران بر یادگیری داوطلبین طرح دوام تأثیر گذار است.
|
|
واژههای کلیدی: مدیریت سانحه(بحران)، آموزش تئوری مدیریت بحران، آموزش عملی مدیریت بحران، داوطلبین طرح دوام. |
|
متن کامل [PDF 290 kb]
(1373 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
مدیریت آموزش درسایر سازمانها دریافت: 1396/2/24 | پذیرش: 1396/2/24 | انتشار: 1396/2/24
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|