آموزش ترکیبی، بهعنوان تلفیقی از آموزش حضوری و آموزش مبتنی بر فناوری، مزایای بسیاری دارد؛ با این حال همچنان خلاهایی در پژوهشهای مرتبط با این بحث، وجود دارد. از این رو، هدف مطالعه حاضر، مقایسۀ تأثیرات آموزش سنتی و ترکیبی بر دانش، خودکارآمدی و درک دانشجویان از محیط یادگیری مبتنی بر وب در مقطع کارشناسی پرستاری بود.طرح پژوهش حاضر، شبه آزمایشی، مبتنی بر پیش آزمون و پس آزمون بود، که 20 دانشجوی سال دوم کارشناسی پرستاری دانشگاه آزاد زنجان، که درس بررسی وضعیت سلامت را انتخاب کرده بودند، در آن شرکت کردند. دادهها، با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی و با نسخۀ 27 نرمافزار SPSS، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج این پژوهش نشان داد هیچ تفاوت حائز اهمیتی در نمرات آزمون اول تا سوم، بین گروههای آموزش ترکیبی و سنتی وجود نداشت (05/0p>)؛ با این حال، گروه آموزش ترکیبی نمرات بهتری در تکالیف، کسب کردند (05/0>p). در نمرات خودکارآمدی، تفاوت معنیداری بین گروهها یا در پیش آزمون و پس آزمون مشاهده نشد. ادراک دانشجویان از محیط یادگیری مبتنی بر وب نیز، مثبت بود.بر این اساس، آموزش ترکیبی میتواند برای ایجاد فضای یادگیری انعطافپذیر، بهکار گرفته شود. یافتههای این پژوهش، بر مزایای آموزش ترکیبی بهعنوان یک استراتژی آموزشی در پرستاری، تاکید میکند.