[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
مقالات آماده انتشار::
منشور اخلاقی نشریه ::
فرم ها::
آمار نشریه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: ::
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی ادراک دانشجویان از محیط یادگیری مبتنی بر وب و مقایسۀ تأثیرات آموزش سنتی و ترکیبی بر دانش و خودکارآمدی آنها
عباس رمضانی ، لادن حاجی‌انوری* ، زهرا رستمی
گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان، زنجان، ایران.
چکیده:   (582 مشاهده)
آموزش ترکیبی، به‌عنوان تلفیقی از آموزش حضوری و آموزش مبتنی بر فناوری، مزایای بسیاری دارد؛ با این حال همچنان خلاهایی در پژوهش‌های مرتبط با این بحث، وجود دارد. از این رو، هدف مطالعه حاضر، مقایسۀ تأثیرات آموزش سنتی و ترکیبی بر دانش، خودکارآمدی و درک دانشجویان از محیط یادگیری مبتنی بر وب در مقطع کارشناسی پرستاری بود. طرح پژوهش حاضر، شبه آزمایشی، مبتنی بر پیش آزمون و پس آزمون بود، که 20 دانشجوی سال دوم کارشناسی پرستاری دانشگاه‌ آزاد زنجان، که درس بررسی وضعیت سلامت را انتخاب کرده بودند، در آن شرکت کردند. داده‌ها، با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی و با نسخۀ 27 نرم‌افزار SPSS، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج این پژوهش نشان داد هیچ تفاوت حائز اهمیتی در نمرات آزمون اول تا سوم، بین گروه‌های آموزش ترکیبی و سنتی وجود نداشت (05/0p>)؛ با این حال، گروه آموزش ترکیبی نمرات بهتری در تکالیف، کسب کردند (05/0>p). در نمرات خودکارآمدی، تفاوت معنی‌داری بین گروه‌ها یا در پیش آزمون و پس آزمون مشاهده نشد. ادراک دانشجویان از محیط یادگیری مبتنی بر وب نیز، مثبت بود. بر این اساس، آموزش ترکیبی می‌تواند برای ایجاد فضای یادگیری انعطاف‌پذیر، به‌کار گرفته شود. یافته‌های این پژوهش، بر مزایای آموزش ترکیبی به‌عنوان یک استراتژی آموزشی در پرستاری، تاکید می‌کند. 
واژه‌های کلیدی: آموزش ترکیبی، آموزش سنتی، کارشناسی پرستاری، خودکارآمدی
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت آموزش در آموزش عالی
دریافت: 1402/8/10 | پذیرش: 1403/2/8
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
برگشت به فهرست مقالات برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها Journal of Managing Education in Organizations

 
 
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660