گروه مدیریت آموزشی، واحدتهران غرب، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
چکیده: (2309 مشاهده)
مقاله حاضر گزارش پایش درونی دشواریها و بایستههای راهبردهای مدیریت آموزش بانک کشاورزی، است. رویکرد پژوهش، کیفی از نوع پدیدارشناسی بـا اسـتفاده از روش گروه کانونی بوده. این گروه کانونی متشکل از 16 تن از مدیران و کارشناسان حوزه منابع انسانی بانککشاورزی و متخصصان دانشگاهی بودند که با لحاظ شاخص اشباع نظری، بطور هدفمند برای مشارکت در این پژوهش دعوت به همکاری شدند. گفتوگوهای عمیق و تعاملی مطروحه در گروه کانونی، با روش تحلیل مضمون، کدگذاری شدند. یافتههای حاصل از اجرای گروه کانونی، پس از غربالگری و حذف موارد مشترک، شامل 47 کد مفهومی متعلق به دشواریهای راهبردی پیشروی مدیریت آموزش، و 72 کد مربوط به بایستههای راهبردی مدیریت آموزش اثربخش در بانک کشاورزی بود. تمهای اصلی متعلق به دشواریهای راهبردی مدیریت آموزش، شامل "ساختار فرهنگی، ساختار آموزشی و ساختار سیاسی"، و تمهای اصلی متعلق به راهبردهای ایجابی مدیریت آموزش اثربخش، "نیازسنجی جامع، برنامهریزیآموزشیحرفهای و تدوین الگوی سنجش جامع" بودند.
Valipour A, Khalkhali A, Haqqani M. Internal Monitoring of the Strategic Problems and Properties of the Educational Management of the Agricultural Bank of Iran. MEO 2021; 9 (2) :131-161 URL: http://journalieaa.ir/article-1-178-fa.html
ولی پور احمد، خلخالی علی، حقانی محمود. پایش درونی دشواریها و بایستههای راهبردی مدیریت آموزش بانک کشاورزی ایران. نشریه مديريت بر آموزش سازمانها. 1399; 9 (2) :131-161