Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Managing Education in Organizations

نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها



Volume 13, Number 1 (2024-3)


Evaluating the Role of School Principals in Reducing the Phenomenon of Career Plateau among Teachers
واکاوی نقش مدیران مدارس در کاهش پدیده فلات‌زدگی شغلی در معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Combining the stages of the management model of philosophy education for children (PE4C) with the focus of the research community on the effectiveness of the development of reasoning (thinking) skills of sixth-grade students
ترکیب مراحل الگوی مدیریت آموزش فلسفه برای کودکان با محوریت اجتماع پژوهشی در تأثیرپذیری رشد مهارت‌های استدلالی(تفکری) دانش‌آموزان پایه ششم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating The Consequences of Selection and Appointment Methods of School Principals on Their Performance in Karkheh city.
بررسی پیامدهای شیوه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس بر عملکرد آنان(مورد مطالعه: شهرستان کرخه)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of dark traits of personality and organizational procrastination in the leadership ‎styles of school principals
نقش صفات چهارگانه تاریک شخصیت و اهمال‌کاری سازمانی در سبک‎‌‎های رهبری مدیران مدارس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyzing of Effective Teaching Methods the Field of Educational Administration in Tehran Universities
واکاوی روش‌های تدریس اثربخش رشته مدیریت آموزشی در دانشگاه‌های شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting the performance of school principals in empowering teachers and school staff based on spiritual intelligence and spirituality at workplace with the mediation of organizational intelligence
پیش بینی عملکرد مدیران مدارس در توانمندسازی معلمان و کارکنان مدرسه بر اساس هوش معنوی و معنویت در محیط کار با میانجی گری هوش سازمانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Interactive Role of Human Resource Development Activities and Job Self-Efficacy on Organizational Learning Capacity and Job Performance of Primary Education Teachers in Miandoab City
بررسی نقش تعاملی فعالیت‌های توسعه منابع انسانی و خودکارآمدی شغلی بر ظرفیت یادگیری سازمان و عملکرد شغلی معلمان ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان میاندوآب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Mediating Role of Organizational Identity in Relation to Organizational Structure on Organizational Performance and Organizational Learning Capacity ( Case Study: Girls' Public Elementary Theachers of District 1 of Urmia City)
نقش میانجی هویت سازمانی در ارتباط با ساختار سازمانی بر عملکرد سازمانی و ظرفیت یادگیری سازمانی(مورد مطالعه: معلمان ابتدایی دولتی دخترانه ناحیه یک شهر ارومیه)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The impact of animation on learning and analysis power of primary school students from the teachers' point of view
تأثیرگذاری انیمیشن(پویانمایی) بر یادگیری و قدرت تحلیل دانش آموزان مقطع ابتدایی از دیدگاه معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presenting the quality improvement (QI) model for iran secondary schools (Case study: schools in Tehran)
ارائه مدل ارتقای کیفی مدارس متوسطۀ دوم ایران(مطالعۀ موردی: مدارس شهر تهران)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles