Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Managing Education in Organizations

نشریه مدیریت بر آموزش سازمان ها



Volume 12, Number 4 (2023-12)


Normative Evaluation Scale of Pedagogical Content Knowledge with Emphasis on Proving knowledge of Secondary School Mathematics Teachers
هنجاریابی مقیاس ارزیابی دانش محتوایی پداگوژی با تاکید بر دانش اثبات دبیران ریاضی دوره متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Measuring the Social Accountability of Elementary Schools in Urmia
سنجش پاسخگویی اجتماعی مدارس ابتدایی ارومیه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between computer literacy and the feeling of psychological security and satisfaction with e-learning in students on the LMS cloud platform
رابطه سواد رایانه ای با احساس امنیت روانی و رضایت از آموزش الکترونیکی در دانشجویان بر بستر ابری LMS
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Outsourcing pathology of training courses in technical schools (Kar-Daensh): Lived experience of students and managers/deputies
آسیب‌شناسی برون‌سپاری آموزش در هنرستان‌های کاردانش: مطالعۀ تجربه زیسته دانش‌آموزان و مدیران/معاونان مدارس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Exploring Professional Development Process of Managers at Farhangian University: A Grounded Theory Study
کاوش فرایند بالندگی حرفه‌ای مدیران در دانشگاه فرهنگیان: نظریه داده بنیاد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Analysis of the Relationship between Managers' Knowledge-Based Leadership and Knowledge Transfer Motivation, Relying on the Mediating Role of Organizational Learning Culture and Knowledge Transfer Climate
تحلیل ساختاری رابطه بین رهبری مبتنی بر دانش مدیران و انگیزش انتقال دانش با تکیه بر نقش میانجی فرهنگ یادگیری سازمانی و جو انتقال دانش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effectiveness of Implementing the Combined Jigsaw Model Along with Problem Posing in Learning the Concept of Equations in Secondary
اثربخشی اجرای الگوی ترکیبی جیگساو با طرح مساله در یادگیری مفهوم معادلات دوره متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of employees' online perceptions on the results of online learning during the covid-19 pandemic: the role of mediating variables of Course satisfaction and readiness for online learning and the moderating variable of teacher's readiness for online teaching
تاثیر ادارک آنلاین کارکنان بر نتایج یادگیری آنلاین در دوره همه‌گیری کووید 19: نقش متغیرهای میانجی رضایت از دوره‌های آنلاین و آمادگی یادگیری آنلاین کارکنان و متغیر تعدیلگر آمادگی مدرس جهت تدریس آنلاین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of crab mentality syndrome and the glass ceiling phenomenon on the career success and happiness at work of female teachers with the mediation of turnover intention
نقش سندروم ذهنیت خرچنگی و پدیده سقف شیشه ای بر موفقیت و خشنودی شغلی معلمان زن با واسطه گری تمایل به ترک کار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explanation of the Mediating Role of Organizational Inertia and Organizational Silence in the Relationship Between Toxic Leadership and Teachers' Job Performance
تبیین نقش واسطه ای اینرسی سازمانی و سکوت سازمانی در رابطه بین رهبری زهرآگین با عملکرد شغلی معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 12, Number 3 (2023-10)


Strategies to improve the entrepreneurial behavior of principals of first secondary schools in Birjand
راهکارهای بهبود رفتار کارآفرینانه مدیران مدارس متوسطه اول شهر بیرجند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying factors affecting the quality of educational activities in schools (case study: elementary schools in Tehran)
شناسایی عوامل موثر بر کیفیت فعالیتهای پرورشی در مدارس (مطالعه موردی: مدارس ابتدایی شهر تهران)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Proving electronic learning model in Iran’s special schools
ارائه الگوی یادگیری الکترونیکی در مدارس استثنایی کشور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Entrepreneurship Teacher Training; Transformational Strategies for Teacher Training in Iran
تربیت معلم کارآفرینی؛ استراتژی‌های تحولی برای تربیت معلم در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prioritization the problems of the comprehensive system of tourism education in Iran from the perspective of entrepreneurship
اولویت‌بندی مشکلات فرایند نظام جامع آموزش گردشگری ایران از دیدگاه کارآفرینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and validating the model of academic staff discipline with an interpretative-structural approach
طراحی و اعتبارسنجی الگوی انضباط اعضای هیات علمی با رویکرد تفسیری-ساختاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The model of improving the quality of staff training (case study: Broadcasting Organization of the Islamic Republic of Iran)
الگوی بهبود کیفیت آموزش کارکنان (مطالعه موردی: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identification and prioritization of talent development mechanisms
شناسایی و رتبه بندی مکانیزم های توسعه استعداد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

School-oriented management model based on national culture: a mixed Approach
مدل مدیریت مدرسه محور با تکیه بر فرهنگ ملی: رویکرد آمیخته
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating Impacts of leadership style, organizational design and HRM practices on knowledge hiding: The indirect roles of organization justice and competitive work environment in the staff of the of Education of West Azerbaijan Province
بررسی تأثیر سبک رهبری، طراحی سازمانی و شیوه‌های مدیریت منابع انسانـی بر پنهان‌سازی دانش؛ نقـش‌های غیرمستقیم عدالت سازمانی و محیط کار رقابتی (مطالعه موردی: کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 12, Number 2 (2023-7)


Requirements of entrepreneurial leadership in schools (Case study: Vocational schools in Mashhad)
الزامات رهبری کارآفرینانه در مدارس (مطالعه موردی: هنرستان‌های شهر مشهد)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the relationship between managers` moral intelligence of managers and job attachment and social responsibility of teachers.
تبیین رابطه بین هوش اخلاقی مدیران با دلبستگی شغلی و مسئولیت پذیری اجتماعی معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of Organizational ambidexterity of schools in organizational entrepreneurship by mediating teachers' productive behaviors (Case study: Technical and Vocational Schools of Tehran Province)
نقش دوسوتوانی سازمانی مدارس در کارآفرینی سازمانی با میانجی گری رفتارهای تولیدی معلمان (مطالعه موردی: هنرستان های فنی و حرفه ای استان تهران)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Impact of Organizational Justice and Freedom of Action on Job Performance and Organizational Commitment of the Employees ( Case Study: Urmia's first education and training district)
بررسی تاثیر عدالت سازمانی و آزادی عمل بر عملکرد شغلی و تعهد سازمانی کارکنان (مورد مطالعه: اداره ناحیه یک آموزش و پرورش ارومیه)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying the dimensions and components of an effective training system for elementary school managers in order to provide a conceptual model
شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های نظام آموزش اثربخش برای مدیران دوره‌ی ابتدایی به‌منظور ارائه یک مدل مفهومی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Mediation Test of Coaching Leadership in the Relationship between the Involvement culture of schools and the Lean behaviors of school principals
آزمون میانجی گری رهبری مربی گرایانه در رابطه فرهنگ مشارکتی مدارس با رفتارهای ناب مدیران مدارس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The explanatory model of organizational trauma management (OTM) in new teachers based on foundational data theory
الگوی تبیین مدیریت ترومای سازمانی (OTM) در نو معلمان بر اساس نظریه داده بنیاد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presenting a model of cognitive competencies of primary school principals
ارائه مدل شایستگی های شناختی مدیران مدارس ابتدائی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of reverse learning based on mathematics education in academic motivation and satisfaction with the teaching method in student teachers
اثربخشی آموزش ریاضی مبتنی بر یادگیری معکوس برانگیزش تحصیلی و میزان رضایت از شیوه تدریس در دانشجو معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing the professional competencies of educational leaders of the Education Organization
طراحی چارچوب شایستگی های حرفه ای سرگروه های آموزشی سازمان آموزش و پرورش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 12, Number 1 (2023-4)


Explanation of causal model of social undermining through organizational loyalty and work morality by mediating of organizational commitment of school managers in Miandoab
تببین مدل علی سایش اجتماعی از طریق وفاداری سازمانی و اخلاق کاری با میانجی‌گری تعهد سازمانی مدیران مدارس میاندوآب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Criticism of the training program from the Perspective of Farhangian University Students: A Case Study of Hormozgan
نقادی برنامه‌ی آموزش مجازی ازمنظر دانشجویان دانشگاه فرهنگیان: مطالعه موردی هرمزگان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presenting a three-layered model of feasibility and effective implementation of happy school management: A hybrid integrated approach
ارائه الگوی سه لایه ای امکان سنجی و استقرار اثربخش مدیریت مدرسه شاد: رویکرد یکپارچه فراترکیب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Modeling the impact of influential factors on the effectiveness of E-Learning content
مدل سازی عوامل موثر بر اثربخشی محتوای آموزش الکترونیکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and compiling the model of coaching qualifications for school principals
طراحی و تدوین الگوی صلاحیت‌های مربیگری مدیران مدارس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing an entrepreneurial management model of schools (Case study: secondary schools of Mazandaran province))
طراحی الگوی مدیریت کارآفرینانه مدارس (مطالعه موردی: مدارس متوسطه استان مازندران)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the Role of Trust in the Relationship of Learning-Centered Leadership with Teachers' Professional Learning
تبیین نقش اعتماد در رابطه رهبری یادگیری‌محور با یادگیری حرفه‌ای معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Antecedents and Consequences of Emotional Leadership of Managers (Case Study: Secondary Schools of West Azerbaijan Province)
بررسی پیشایند‌ها و پیامد‌های رهبری عاطفی مدیران (مطالعه موردی: مدارس دوره دوم متوسطه استان آذربایجان غربی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of Visionary Leadership of school principals on Desire to change teachers through organizational learning mediation )Case study: Elementary school teachers in Kurdistan province
نقش رهبری بصیر مدیران مدارس در تمایل به تغییر معلمان با میانجی‌گری یادگیری سازمانی (مطالعه موردی: معلمان دوره ابتدایی استان کردستان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of principals’ ethical leadership on knowledge hiding behavior of physical education teachers with the mediating role of perceived psychological safety
اثر رهبری اخلاقی مدیران بر رفتار پنهان‌سازی دانش معلمان تربیت‌بدنی با نقش میانجی ایمنی روان‌شناختی ادراک شده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 11, Number 4 (2022-12)


Designing and explaining the pattern of consequences and antecedents of organizational virtue in the social security organization
طراحی و تبیین الگوی پسایندها و پیشایندهای فضیلت سازمانی در سازمان تأمین اجتماعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyzing the effect of Abusive Supervision on Organizational Identity with an emphasis on the mediating role of Psychological Contract Violation contracts & moderating Climate of Favoritism (Case study: Imam Khomeini Relief Committee (RA) South Khorasan Province)
تحلیل تأثیر سرپرستی توهین‌آمیز بر هویت سازمانی با تأکید بر نقش میانجی نقض قراردادهای روان‌شناختی و تعدیل‌گری جو تعصب‌آمیز (مطالعه موردی: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان جنوبی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Pathology of the Staff Training Management System in Government Organizations and Institutions(case study: South Khorasan province)
شناسایی آسیب‌های وارده بر نظام مدیریت آموزش کارکنان سازمان‌ها و نهادهای دولتی (مورد مطالعه: استان خراسان جنوبی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessing the inequalities ranking of campuses at the Farhangian University in terms of educational indicators using the TOPSIS Multi-Attribute Model.
ارزیابی و رتبه‌بندی وضعیت نابرابری پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان از نظر برخورداری از شاخص‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، فناوری با استفاده از مدل چندشاخصه TOPSIS
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Managing an Effective Model (MEM) of teaching and learning on student’s professional ethics and job resilience of NAJA Staff in Kurdistan Provincial Police University of Applied Sciences
مدیریت الگوی مؤثر آموزش و یادگیری بر اخلاق حرفه ای و تاب آوری شغلی دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی فرماندهی انتظامی استان کردستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying and analyzing the factors affecting the intelligent leadership of school principals using exploratory factor analysis
شناسایی و تحلیل عوامل مؤثر بر رهبری هوشمند مدیران مدارس با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the Causal Model of Leadership Challenges of professional Learning Communities at high Schools in Urmia
تبیین مدل علی چالش های رهبری اجتماعات یادگیری حرفه ای مدارس متوسطه شهر ارومیه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a model for developing the organizational learning capacity of University of Applied Science and Technology with the approach of entrepreneurial university
طراحی مدل توسعه ظرفیت یادگیری سازمانی دانشگاه جامع علمی-کاربردی با رویکرد دانشگاه کارآفرین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Development and validation of tools for measuring organizational misconduct of school teacher's; A mixed method research
ساخت و اعتبار یابی ابزار سنجش کژ رفتاری سازمانی معلمان مدارس: پژوهشی ترکیبی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Representing the narrative of school principals about the challenges of e-learning Corona pandemic period
بازنمایی روایت مدیران مدارس از چالش های آموزش الکترونیکی در دوران پاندمی ویروس کرونا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 11, Number 3 (2022-10)


Presenting and validating the model of improving the structure of secondary schools in a mixed method
ارائه و اعتبارسنجی الگوی ارتقاء ساختار مدارس متوسطه به روش آمیخته
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Analysis of the Effect of Cultural Intelligence and Social Identity on the Characteristics of Spiritual Leadership with Emphasis on the Mediating Role of Social Responsibility Among the Managers of Urmia University
تحلیل ساختاری تأثیر هوش فرهنگی و هویت اجتماعی بر ویژگی‌های رهبری معنوی با تأکید بر نقش میانجی مسئولیت‌پذیری اجتماعی در میان مدیران دانشگاه ارومیه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying the most important factors affecting succession management in organizations with a meta-analysis approach
شناسایی مهمترین عوامل مؤثر بر مدیریت جانشین پروری در سازمان‌ها با رویکرد فراتحلیل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explain the model of the effect of technical competence of school principals on organizational learning and innovative behavior of employees (Case study: non-profit schools in Birjand)
تبیین مدل اثرگذاری صلاحیت فنی مدیران مدارس بر یادگیری سازمانی و رفتار نوآورانه کارکنان (مورد مطالعه: مدارس غیرانتفاعی شهر بیرجند)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of the Electronic Portfolio on the Thinking Disposition at Shahid Beheshti University of Medical Sciences
تاثیرکار پوشه الکترونیکی بر منش‌های تفکر در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Model of Professional Ethics in the Health Education System of the Vice Chancellor for Health of the Northwestern University of Medical Sciences
الگوی اخلاق حرفه‎ای در نظام آموزش سلامت حوزه معاونت بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی شمالغرب کشور
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis and evaluation of indicators determining equal access to higher health education opportunities and presenting a model for reducing inequality in Kermanshah University of Medical Sciences
تحلیل و ارزیابی شاخص‌های تعیین کننده دسترسی برابر به فرصت‌های آموزش عالی سلامت و ارائه مدل کاهش نابرابری در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Pathology of lesson study implementation process in primary schools: providing a framework for overcoming its challenges
آسیب شناسی فرایند اجرای طرح درس پژوهی در مدارس ابتدایی: ارائه چارچوبی برای غلبه بر چالش های آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Role 3I Management on the quality of learning Virtual education with emphasis on the moderating role of teacher retaliation during COVID-19
نقـش مدیریت 3I بر کیفیـت یادگیـری آمـوزش مجـازی با تاکیـد بر نقـش تعدیل گـر تـاب‌آوری معلمان در دوران COVID-19
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Equation Model of Professional Competencies with Teachers' Organizational Commitment
مدل معادلات ساختاری صلاحیت‌های حرفه‌ای با تعهد سازمانی معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 11, Number 2 (2022-6)


Development of conceptual of Religious Science Education Management Model by applying the principles of self-learning in its stages (Case study: 9th grade students of Imam Reza High School in Qom)
توسعه مفهومی الگوی مدیریت آموزش علوم دینی با کاربرد اصول یادگیری خودگردان در مراحل آن (مورد مطالعه: دانش‌آموزان پایه نهم دبیرستان امام رضا (ع) قم)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a model of digital entrepreneurship ecosystems in educational organizations based on Grounded theory
طراحی الگوی بوم سازگان کارآفرینی دیجیتال در سازمانهای آموزشی بر اساس نظریه داده بنیاد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Motivational Factors and Personal Characteristics on Sharing of Unconfirmed Information by Mediating Social Media Fatigue in the Time of COVID 19
نقش ویژگی‌های شخصی و عوامل انگیزشی با میانجی‌گری خستگی ناشی از رسانه اجتماعی بر اشتراک‌گذاری اطلاعات تأیید نشده در دوران کووید 19
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Entrepreneurship and faculty growth in spiritual leadership mediated by organizational learning
کارآفرینی و بالندگی اعضای هیات علمی در پرتورهبری معنوی با میانجیگری یادگیری سازمانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Precedents and Consequences of Accepting E-Learning in Students' Educational and Research Goals
بررسی پیشایند‌ها و پیامد‌های پذیرش یادگیری الکترونیکی در اهداف آموزشی و پژوهشی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Impact of Mindfulness Leadership on Mental well-being and Organizational Commitment (Case study: Primary school principals in Sari)
بررسی تاثیر رهبری ذهن آگاه بر رفاه ذهنی و تعهد سازمانی (مورد مطالعه: مدیران مدارس ابتدایی شهر ساری)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Providing Competency Model of University Graduates for employment in the third millennium
ارایه مدل شایستگی فارغ التحصیلان دانشگاهی برای اشتغال در هزاره سوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the mediating role of organizational indifference in the relationship between organizational justice and organizational trust of Ardabil secondary school teachers
بررسی نقش میانجی بی‌تفاوتی سازمانی در رابطه بین عدالت سازمانی و اعتماد سازمانی معلمان دوره متوسطه آموزش و پرورش شهر اردبیل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a professional development model for faculty at Farhangian University with a grounded theoretical approach and a mixed exploratory paradigm
طراحی مدل بالندگی‌حرفه‌ای‌اعضاءهیئت‌علمی در دانشگاه فرهنگیان با رویکرد داده‌بنیاد و پارادایم آمیخته اکتشافی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Organizational Coaching in Public Service Motivation with the Mediating Role of Positive Organizational Behavior (Case Study: Staff of Mashhad University of Medical Sciences)
نقش مربیگری سازمانی در انگیزه خدمت عمومی با نقش میانجی رفتارسازمانی مثبت گرا (مورد مطالعه: کارکنان ستاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 11, Number 1 (2022-4)


competency model for the selection and appointment of queue managers (schools) at the level of leadership and management subsystem in the Fundamental Reform Document of Education
الگوی شایستگی برای گزینش و انتصاب مدیران صف(مدارس) در تراز زیرنظام راهبری و مدیریت در سند تحول بنیادین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Spiritual Leadership School Managers and Educational Performance with the mediating role of Organizational Optimism in Elementary School Teachers
رابطه بین رهبری معنوی مدیران مدارس و عملکرد آموزشی با نقش میانجی خوش‌بینی سازمانی در معلمان مقطع ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Modeling of effective variables on school effectiveness in primary schools of Tehran city with emphasis on mathematics in sixth grade
مدل‌سازی عوامل مؤثر بر اثربخشی مدارس ابتدایی شهر تهران با تأکید بر درس ریاضی پایه ششم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Effect of Internet of Things on Human Resource Development and Training in the Organization (Case Study: State Airlines)
بررسی اثر اینترنت اشیا بر توسعه و آموزش منابع انسانی در سازمان (مورد مطالعه: سازمان هواپیمایی کشور)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Team leadership in Team Performance Mediated by Team learning (Case Study: Teams of Secondary School Teachers in Kurdistan Province)
نقش رهبری تیم در عملکرد تیمی با میانجی گری یادگیری تیمی (مطالعه موردی: تیم های معلمان مقطع متوسطه دوم استان کردستان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and Assessment Suuccession Management Model In The Institute For The Intellectual Development Of Children And Young Adults
طراحی و ارزیابی مدل مدیریت آماده سازی جانشین در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presenting a paradigmatic model of empowering the learning culture of school teachers in Kermanshah
ارائه مدلی پارادایمیک از توانمندسازی فرهنگ یادگیری معلمان مدارس شهر کرمانشاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 10, Number 4 (2022-1)


Designing a model based on the paradigm role of education management in the excellence of educational organizations in the twenty railway regions of the Islamic Republic of Iran
الگوی مبتنی بر نقش پارادایمی مدیریت آموزش در تعالی سازمان‌های آموزشی مناطق بیست گانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis of the role of teachers performance appraisal in school effectiveness with mediating role of job enthusiasm, justice perception and organizational trust
تحلیل نقش ارزشیابی عملکرد معلمان در اثربخشی مدرسه با میانجیگری اشتیاق شغلی،احساس عدالت و اعتماد سازمانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Analysis of Scientific Productions in the Field of Educational Management in Iran
تحلیل ساختار تولیدات علمی حوزه مدیریت آموزشی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Study the Role of Hidden curriculum in students moral intelligence reinforcement
بررسی نقش برنامه درسی پنهان در تقویت هوش اخلاقی دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The process of using mentoring in the professional development of school principals
شناسایی فرآیند به‌کارگیری منتورینگ در توسعه حرفه‌ای مدیران مدارس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of flipped class approach on math learning of students in multi-grade classes
تاثیر رویکرد کلاس معکوس بر یادگیری ریاضی دانش‌آموزان کلاس‌های چندپایه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluating the effectiveness of quantum leadership skills training on thinking style and knowledge sharing behavior of school principals
بررسی اثربخشی آموزش مهارت های رهبری کوانتومی بر سبک تفکر و رفتار تسهیم دانش مدیران مدارس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 10, Number 3 (2021-11)


The structural model of schools' effectiveness by distributed leadership with the mediating role of teachers' citizenship behavior
مدل ساختاری اثربخشی مدارس از طریق رهبری توزیعی و با نقش میانجی رفتار شهروندی معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presenting the model of professional development of the faculty members of Islamic Azad University using mixed approach
ارائه مدل توسعه حرفه‌ای اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد آمیخته
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the effect of strategic orientations and the role of organizational ambidexterity on academic brand reputation
بررسی اثر جهت گیری‌های استراتژیک و نقش تقویت کننده دوسوتوانی بر شهرت برند دانشگاهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis of Lean Management Components in Education – A Qualitative research method based on grounded theory
واکاوی مؤلفه های مدیریت ناب در آموزش و پرورش- تحقیق کیفی داده بنیاد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of Shad Network e-learning program on teachers' efficiency and students' learning Improvement
تاثیر برنامه آموزش مجازی شبکه شاد برکارآمدی معلمان و ارتقای سطح یادگیری دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of knowledge leadership on job performance with mediating role of organizational culture and innovative organizational climate
نقش رهبری دانش در عملکرد شغلی با توجه به متغیر میانجی فرهنگ سازمانی و جوّ سازمانی نوآورانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the relationship between distributed leadership style and schools effectiveness with mediation teachers job engagement
بررسی رابطه بین سبک رهبری توزیعی و اثربخشی مدارس با میانجی گری اشتیاق شغلی معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 10, Number 2 (2021-8)


Developing and Validating a School-Based Management Model Based on of the Fundamental Reform Document
تدوین و رواسنجی مدل مدیریت مدرسه محور بر اساس سند تحول بنیادین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying the Components of Motivation- Attachment to School in Tenth Grade Students
شناسایی مؤلفه‌های انگیزشی-دلبستگی به مدرسه در دانش‌آموزان پایه دهم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Learning Motivation and Professional Learning on Professional Learning Community of Teachers
نقش انگیزش ‌یادگیری و یادگیری ‌حرفه‌ای بر اجتماع یادگیری حرفه‌ای معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Learning Organization and Organizational Learning with the Mediating Role of Empowering Education Staff in East Mazandaran Province
رابطه بین سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی با نقش میانجی توانمندسازی کارکنان آموزش و پرورش شرق استان مازندران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Neuro-Cognitive Self-development Model for Leaders: With Emphasis on Academic Leaders
مدل خودتوسعه‌ای عصب-شناختی رهبران: با تأکید بر رهبران دانشگاهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Lived Experience of Teachers ':union: Members' Activities and Problems of Teachers ':union: (Case Study: Members of East Azerbaijan Teachers' :union:)
تجربه زیسته اعضای کانون صنفی معلمان از فعالیت‌ها و مشکلات صنفی معلمان (مورد مطالعه: اعضای کانون صنفی معلمان استان آذربایجان شرقی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The development and evaluation of ethical leadership model in the Education organization of Fars: A Mixed Approach
تدوین و ارزیابی مدل رهبری اخلاقی در سازمان آموزش و پرورش استان فارس : رویکرد ترکیبی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 10, Number 1 (2021-4)


Criteria for evaluating technology leaders in schools: Mixed research
معیارهای ارزشیابی رهبران فناوری در مدارس: پژوهش ترکیبی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of participatory management and social responsibility of principals in First high school teacher’s job satisfaction: creativity mediation test of principals
نقش مدیریت مشارکتی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی مدیران در رضایت شغلی معلمان متوسطه اول: آزمون میانجی‌گری خلاقیت مدیران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Testing the Structural Model of Job Characteristics, Organizational Climate and Extra-Organizational Factors on the Transfer of Education with the Role Mediation of Strategies Transfer
آزمون مدل ساختاری ویژگی شغلی، پویایی جو سازمانی و عوامل فراسازمانی بر مشارکت فعالانه درانتقال آموزش با نقش میانجی راهبردهای انتقال
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying and ranking the dimensions and components of perfectionism and their effect on the performance of education managers in Mazandaran province
شناسایی و رتبه بندی ابعاد و مؤلفه های کمال گرایی و تاثیر آن بر عملکرد مدیران آموزش و پرورش استان مازندران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Organizational Justice in Job Satisfaction by Mediating Organizational Citizenship Behavior and Psychological Empowerment
نقش عدالت سازمانی در رضایت شغلی با میانجی‌گری رفتار شهروندی سازمانی و توانمند سازی روانشناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Meta-analysis of the factors correlated with the emotional commitment of the teachers of the Islamic Republic of Iran
فراتحلیل عوامل همبسته با تعهد عاطفی معلمان جمهوری اسلامی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Exploring the pattern of predictability, ethics, and managers of the organization with a data theory approach
اکتشاف الگوی پیش بینی پذیری اخلاق مدیران سازمان با رویکرد نظریه داده بنیاد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 9, Number 2 (2021-1)


Providing a conceptual model for entrepreneurial teacher-student training at Farhangian University
ارائه الگوی مفهومی برای تربیت دانشجو معلم کارآفرین در دانشگاه فرهنگیان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Role of Leadership Perceptions, Participatory Decisions and Organizational Trust the Mediator role of Motivational Teachers on Teaching Activities of Elementary Teachers
بررسی نقش ادراک رهبری، تصمیم‌گیری مشارکتی و اعتمادسازمانی با نقش میانجی انگیزش معلمان بر فعالیت تدریس معلمان دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Pathology of the staff training system in Iranian government organizations
آسیب‌شناختی نظام آموزش کارکنان در سازمان‌های دولتی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyzing the structural relations specialist training commitment of teachers to the role of mediator adequacy and self-actualization
تحلیل روابط ساختاری آموزش های تخصصی وتعهد شغلی دبیران با نقش میانجی کفایت آموزشی و خود شکوفایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and evaluating a model of difficult experiences of primary school principals in Urmia
تدوین و ارزیابی الگوی تجارب دشوار مدیران مدارس ابتدایی شهر ارومیه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presenting a Causal Model of Factors Affecting University Brand loyalty among Postgraduate Students of Shiraz University
ارائه مدل علی عوامل موثر بر وفاداری به برند دانشگاهی در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Effect of Group Ethical Conduct on Group Learning Behavior Considering the Mediating Role of peer Justice
بررسی اثر رفتار اخلاقی گروهی بر رفتار یادگیری گروهی با در نظر گرفتن نقش میانجی عدالت همکاران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Internal Monitoring of the Strategic Problems and Properties of the Educational Management of the Agricultural Bank of Iran
پایش درونی دشواری‌ها و بایسته‌های راهبردی مدیریت آموزش بانک کشاورزی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Providing a Model of the Antecedents and Consequences of Systems Thinking of Primary School Principals
ارائه الگوی پیشایندها و پسایندهای تفکر سیستمی مدیران مدارس ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A qualitative Meta-Synthesis Study on Challenges of Applying Gamified Organizational Training and Development (GOTD)
فراترکیب کیفی چالش‌ها و موانع استفاده از بازی‌وارسازی (گیمیفیکیشن) در آموزش و توسعه کارکنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a Talent Management Model for School Principals: A Mixed Approach
طراحی الگوی مدیریت استعداد مدیران مدارس: رویکرد آمیخته
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the role of research teachers in strengthening and developing the research thinking of elementary students
بررسی نقش معلمان پژوهشگر در تقویت و توسعه تفکر پژوهشی دانش‌آموزان ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 9, Number 1 (2020-8)


Assessing the impact of knowledge management strategies on employee innovative behavior in the work place(case study:knowledge-based organizations)
ارزیابی تأثیر استراتژی‌های مدیریت دانش بر رفتار نوآورانه کارکنان در محل کار (مطالعه موردی: سازمان‌های دانش‌محور)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying ecosystem, opportunities and environmental of educational entrepreneurship
شناسایی اکوسیستم کارآفرینی آموزشی، فرصت ها و تهدیدهای آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Relationships Between Classroom Environmental Perceptions and Test Anxiety with the Mediating Role of Achievement Goals: (A Causal Model)
بررسی روابط بین ادراکات محیطی کلاسی با اضطراب امتحان با نقش واسط اهداف پیشرفت:(یک مدل علّی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Organizatioal Learning on Organizatioal Agility with the Mediation Role of Psychological Empowerment
تأثیر یادگیری سازمانی بر چابکی سازمانی با نقش میانجی توانمندسازی روانشناختی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing a model of organizational teaching and learning strategiesand entrepreneurial innovation in the era of the fourth industrial revolution in Food companies in Ahvaz industrial zone
استراتژی های آموزش و یادگیری و نوآوری کارآفرینانه در عصر انقلاب صنعتی چهارم در شرکت های صنایع غذایی شهرک های صنعتی شهر اهواز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Job and Organizational Embeddedness on Turnover Intention of Education Teachers: The Moderating Role of Career Stage
بررسی تأثیر درهم‌تنیدگی شغلی و سازمانی بر قصد ترک خدمت معلمان آموزش و پرورش: نقش تعدیلگر مرحله کارراهه شغلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Relationship between Managers' Quantum Skills and Improving the Decision Making System by Emphasizing the Mediating Role of Policy Making
بررسی رابطه بین مهارت‌‌‌‌‌‌های کوانتومی مدیران با بهسازی نظام تصمیم‌گیری با تأکید بر نقش میانجی سیاست‌گذاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Learning and the Organizational Training Climate in Job Performance: Organizational Learning Capacity Part
نقش یادگیری و جو آموزش سازمانی در عملکرد شغلی: سهم متغیر ظرفیت یادگیری سازمانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Servant Leadership on Organizational Identity with the Moderating Role of Spiritual Intelligence
بــررسی تأثیر رهبری خدمت گــزار بر هـویت سازمانی با توجه به نقش تعدیلگری هوش معنوی (مورد مطالعه: کارکنان اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 مشهد)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyzing the Structural Relationships of Professional Learning Community and Teachers' Commitment with Mediator Role of Collective Efficacy
تحلیل روابط ساختاری اجتماع یادگیری حرفه‌ای و تعهد معلمان با نقش میانجی کارآمدی جمعی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Qualitative Study of the School Community Members’ Experience of Parallel Leadership in Schools
مطالعۀ کیفی تجربۀ اعضای جامعۀ مدرسه از رهبری موازی در مدارس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a Model for Professional Development of elementary School Principals in 2025 Horizon with an Approach Based on Grounded Theory
طراحی الگوی توسعه حرفه­‌ای مدیران مدارس ابتدایی در اُفق 1404 با رویکرد مبتنی بر نظریه داده ­بنیاد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 2 (2020-2)


The relationship of knowledge sharing with organizational learning:Mediating role of Job Involvement
رابطه تسهیم دانش با یادگیری سازمانی: نقش میانجی‌گری دلبستگی شغلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of Effects of Organizational Learning Capability on Employee Empowerment through Mediating Role of Managerial Competency (A Study on Payame Noor University in Lorestan Province)
بررسی تأثیر قابلیت یادگیری سازمانی بر توانمند سازی کارکنان با تبیین نقش میانجی شایستگی مدیران (مطالعه‌ای در دانشگاه پیام نور استان لرستان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Equat ion Modeling of Intellectual and Social Capital according to transformational Leadership of Tabriz Elementary Schools
مدل یابی معادلات ساختاری روابط بین سرمایه فکری و سرمایه اجتماعی با رهبری تحول‌آفرین مدارس ابتدایی شهر تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Providing Model Professional Competencies of Industrial Educators in the Technical Schools
ارائه مدل صلاحیت‌های حرفه‌ای آموزشگران زمینه صنعت هنرستان‌های فنی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and validating a model of teacher productivity with a positive organizational behavior approach at the Ministry of Education
طراحی و اعتبار سنجی مدل بهره‌وری معلمان با رویکرد رفتار سازمانی مثبت گرا در وزارت آموزش و پرورش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a Management Model for Employee Empowerment with Information Literacy Focus to Improve Their Training
طراحی الگوی مدیریت بکارگیری توانمندسازی کارکنان با محوریت سواد اطلاعاتی با هدف بهبود آموزش آنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Model for Innovative claimate in Islamic Azad University Based on Organizational Learning, Organizational Justice and Ethical Leadership
ارائه مدلی جهت جو نوآورانه در دانشگاه آزاد اسلامی براساس یادگیری سازمانی، عدالت سازمانی و رهبری اخلاقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between Psychological Capital and Students’ Learning Empowerments: Testing the Mediation Role of Dynamic Interactions
رابطۀ سرمایه روانشناختی با توانمند سازی یادگیری دانشجویان: آزمون نقش میانجی تعاملات پویا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating The Effect of Teaching “Philosophy of Formal and Public Education” in Farhangian University within the scaffolding of Leadership and Management Education Model on Students’ Learning and Academic Achievement
بــررسی تــأثیر تدریس درس فلسفه تربیت رسمی و عمـومی دانشگاه فرهنگیان در داربست مراحل الگوی رهبری و مدیریت آموزش بر یادگیری و موفقیت تحصیلی دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Analysis of Teacher's Job Innovation Based on Transformational Leadership
تحلیل ساختاری نوآوری شغلی معلمان براساس رهبری تحوّل آفرین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing the synergistic leadership model for universities of Iran based on grounded theory
طراحی الگوی رهبری هم افزا برای دانشگاه‌های ایران مبتنی بر نظریه داده بنیاد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Ethical Leadership in Organizational Citizenship Behavior by Mediating Organizational Justice and Organizational Commitment
نقش رهبری اخلاقی در رفتار شهروندی سازمانی با میانجی‌گری عدالت سازمانی و تعهد سازمانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 1 (2019-9)


Assessing and Evaluating the Quality assurance of New Teachers Training and Development Programs Using the Importance-Performance Analysis Model
سنجش و ارزیابی کیفیت برنامه‌های آموزش و توسعه نومعلمان با استفاده از مدل تجزیه وتحلیل اهمیت ـ عملکرد (IPA)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the relationship between purposeful organizational forgetting and organizational agility with respect to the moderating role of competitive intelligence
بررسی رابطه فراموشی سازمانی هدفمند و چابکی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگری هوش رقابتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Phenomenology of Organizational Diagnosis of Schools (An analysis of the Lived experiences of Principals)
پدیدارشناسی عارضه‌یابی سازمانی مدارس (تحلیل تجربه زیسته مدیران مدارس)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Possibility of Homeschooling with New Educational Technologies to Deal with Emergency Vacations in Khuzestan Province Schools from the Experts' Point of View (Using the Q Method)
بررسی امکان برگزاری کلاس درس در خانه با فناوری‌های نوین آموزشی با هدف مقابله با تعطیلات اضطراری مدارس استان خوزستان از دیدگاه کارشناسان (با استفاده از روش کیو)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of the Use of Educational Media on the Academic Achievement and Creativity of the High school Students
بررسی تأثیر میزان استفاده از رسانه‌های آموزشی بر پیشرفت تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examining Educational Leaders Experience of Implementing Teacher-Oriented Educational Monitoring Patterns in Elementary Schools
واکاوی تجربه راهبران آموزشی از اجرای الگوهای نظارت آموزشی معلم-محور در مدارس ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating Repleshing the Attributes of the Managerial Wisdom and Entrepreneurship into Different Stages of the Managing Enterprenureship Education Model to Enhance the Entrepreneurial Motivation of Students and Their Management Wisdom
بررسی انگیزه کارآفرینی و خِرَد مدیریتی دانشجویان با کاربرد هم‌نهشت شناسه‎های خِرَد مدیریتی و کارآفرینی در مراحل الگوی مدیریت آموزش کارآفرینی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Interaction of reasoning ability and training intervention in reaction to training evaluation and post training effectiveness.
تعامل توانایی استدلال و رویکرد آموزشی در واکنش به ارزشیابی آموزش و اثربخشی پس از آموزش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Relationship between Student Values and Professional Commitment: Intermediation of Academic Competence of Students Shiraz University
بررسی رابطه بین ارزش‌های دانشجو و تعهد حرفه ای: سهم واسطه گری شایستگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه شیراز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Strategic Planning Dimensions on Organizational Productivity
نقش ابعاد برنامه ریزی استراتژیک بر بهره وری سازمانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Mediating Role of Organizational Justice on Relationship between Perception of Organizational Politics with Turnover Intentions and Job Performance among Workers of Educational
بررسی نقش میانجی عدالت سازمانی در رابطه بین ادراک از فضای سیاسی سازمان با تمایل به ترک شغلی و عملکرد شغلی در میان کارکنان آموزشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The grounded theory qualitative of the managerial behavior components for formulate of model for Iran's higher education system
تحلیل داده بنیاد مؤلفه‌های رفتار مدیریتی به منظور ارائه مدل برای نظام آموزش عالی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 2 (2019-3)


Effect of Exchange Leadership on Organizational Innovation by Mediating of Knowledge Sharing and Organizational Learning (Case Study: Central Organization of Islamic Azad University)
بررسی تأثیر رهبری تبادلی بر نوآوری سازمانی با میانجیگری تسهیم دانش و یادگیری سازمانی (مورد مطالعه: سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Analysis of Families and Community’s Involvement in The Schools’ Educational and Administrative Processes Using “Overlapping Spheres of Influence” Model
تحلیل مداخلۀ خانواده‌ها و اجتماعات محلی در فرایندهای آموزشی و مدیریتی مدارس با استفاده از مدل نظری «هم‌پوشانی حوزه‌های تأثیر»
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural model of Effect of Reflective Leadersship on Working Conscience with mediating of Organizational Trust of Employees
الگوی ساختاری تأثیر رهبری فکورانه در وجدان کاری با میانجی‌گری اعتماد سازمانی کارکنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Learning abnormalities reduction (LAR) through replenishing stages of Clinical Supervision (CS) into stages of Management Education Model in Physics (MEMP) Case: Secondary School Students in District 3 of Education in Tehran
کاهش ناهنجاری‌های یادگیری ‌دانش‌آموزان ناشی از هم‌نهشتی مراحل نظارت بالینی با مراحل الگوی مدیریت آموزش فیزیک (مورد مطالعه: مبحث انرژی‌ها در دوره دوم مقطع متوسطه)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and Implementing Training Outcome Evaluation Program Using ROE Logic (Case Study: Tehran Regional Electric Company)
طراحی و پیاده‌سازی برنامه ارزیابی نتایج دوره‌های‌ آموزشی با منطق ROE (مطالعه موردی: شرکت برق منطقه‌ای تهران)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Organizational agility prediction through job motivation and general self-efficacy (case study of the staff of the Education Office)
پیش‌بینی چابکی سازمانی از طریق انگیزش شغلی‌ و خودکارآمدی عمومی (مطالعه موردی کارکنان اداره آموزش و پرورش)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Applying analyzing the hierarchy and AHP Approach to Provide Effective School Model
کاربست تحلیل عاملی تأییدی و رویکرد AHP در ارائه الگوی مدرسه اثربخش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 1 (2018-9)


Analysis of the relationship between organizational transparency and organizational silence of employees
تحلیل رابطه شفافیت سازمانی با سکوت سازمانی کارکنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study the Barriers of Successful implementation Knowledge Management in Universities)Case Study; Farhangian University(
واکاوی موانع کاربست موفق مدیریت­ دانش در دانشگاه­ها (مورد مطالعه؛ دانشگاه فرهنگیان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Lived experience of school administrators and teaching assistants from serving pleasure
تجربه زیسته مدیران و معاونان آموزشی مدارس از لذت خدمت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Mediating role of Organizational Ethical Climate in the relationship between Organizational justice, Organizational silence and Indifference
نقش میانجی جوّ اخلاقی سازمان در رابطه بین عدالت سازمانی با سکوت و بی تفاوتی سازمانی معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

School principals and Virtual social networks A deliberation on weaknesses, strengths, opportunities and threats and introducing the strategies
مدیران مدارس و شبکه‌های اجتماعی مجازی: کنکاشی بر کاستی­ها، قوت‌ها، فرصت­ها، تهدیدها و ارائه­‌ی راهبردها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The role of quantum management in human resource productivity with respect to the mediation of organizational voice in the staff of the Education Department in Birjand
نقش مدیریت کوانتومی در بهره‌وری نیروی انسانی با توجه به میانجی‌ آوای سازمانی در کارکنان آموزش و پرورش شهر بیرجند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The causal model of Factors Affecting Organizational Knowledge Sharing Among Employees in Educational Districts in Shiraz
ارائه مدل علی عوامل مؤثر بر اشتراک دانش سازمانی در بین کارکنان نواحی آموزش و پرورش شهر شیراز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 6, Number 2 (2018-3)


Identification of the components of the professional development of talented managers of nongovernmental schools, mixed research
شناسایی مؤلفه‌های توسعه حرفه‌ای مدیران با استعداد مدارس غیردولتی؛ پژوهشی آمیخته
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of Authentic Leadership on Bullying Experience at Workplace, Emotional Exhaustion, and Keeping the Outcomes
تأثیر رهبری موثق بر تجربه قلدری در محل کار، خستگی عاطفی و حفظ پیامدها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

To Create enabling Structure and in Favor of Innovation Requisite of Realizing an Innovative Schools : a mixed method research
ایجاد ساختار توانمندساز و حامی‌نوآوری لازمه تحقق مدارس نوآور؛ پژوهشی ترکیبی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the Relationship between the Net Generation Teachers' Work Value and their Perception in Non-Work Use of Organizational Technologies: The Mediator Role of Cyber Citizenship Behavior
تبیین رابطه ارزش‌های شغلی معلمان نسل شبکه و ادراک آنان در استفاده شخصی از فناوری‌های سازمان: سهم متغیر رفتار شهروندی سایبری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Job Career and Self-efficacy of vocational trainers (Case study: Hamedan Province)
کارراهه شغلی و خودکارآمدی مربیان فنی و حرفه‌ای (مطالعه موردی: استان همدان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the effect of design and color combinations with the Mmanagement Education Model on math learning of 3rd grade elementary school students
بررسی تأثیر تلفیق طرح و رنگ در الگوی مدیریت آموزش بر یادگیری ریاضی دانش‌آموزان پایه سوّم دبستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the Effect of Organizational justice Components on Self-efficacy among Teachers of Pre-university in Kermanshah
ارزیابی تأثیر مؤلفه‌های عدالت سازمانی بر خودکارآمدی دبیران پیش-دانشگاهی شهر کرمانشاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 6, Number 1 (2017-9)


Studying the nurturing and instructing effects of self-directed management education model in religious science on students’ self-directed behavior and academic achievement
بررسی تأثیر آموزشی و پرورشیِ الگوی مدیریت آموزش خودراهبر در علوم دینی بر یادگیری خودراهبر و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presenting the Educational and Research Activities Outsourcing Model in Organizations Governmental (Case Study: Great Tehran Electrical Distribution Company)
ارائه مدلی برای برون سپاری فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی سازمان‌های دولتی (مورد: شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining future studies capabilities based on leadership styles and managers’ personality characteristics at University of Birjand and Birjand University of Medical Sciences
تبیین توانمندی آینده‌پژوهی بر اساس سبک رهبری و ویژگی‌های شخصیتی در مدیران دانشگاه‌ بیرجند و علوم پزشکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural model of relationship of professional learning community and organizational reliability with mediating role of organizational mindfulness: A mixed research in higher education Structural model of relationship of professional learning community and organizational reliability with mediating role of organizational mindfulness: A mixed research in higher education
الگوی ساختاری رابطه جامعه یادگیرنده حرفه‌ای و پایداری سازمانی با نقش واسطه‌ای هشیاری سازمانی: یک پژوهش آمیخته در نظام آموزش عالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of virtuous leadership on teachers’ self-development with the mediation of organizational learning
تأثیر رهبری فضیلت‌گرا بر خودتوسعه‌ای معلمان با میانجی‌گری یادگیری سازمانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of improving professional competencies on teachers’ developing at high school (second period) in Tehran
تأثیر شایستگی‌های حرفه‌ای بر بهسازی معلمان مقطع متوسطه استان تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing the Model of Strategic Competencies of Functional Managers with Thematic Analysis
طراحی الگوی شایستگی‌های استراتژیک مدیران کارکردی با استفاده از روش تحلیل مضمون
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 2 (2017-3)


The Studying Effectiveness Of Training Methods Of Disaster Management On Dawam Design Volunteers Learning (Case study of district 6 Tehran)
بررسی اثربخشی شیوه‌های آموزش مدیریت بحران بر یادگیری داوطلبین طرح دوام (نمونه موردی منطقه 6 تهران)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Managerial and Organizational Factors Affecting Information Technology Acceptance in Schools: Teachers’ Viewpoints
عوامل مدیریتی و سازمانی مؤثر بر پذیرش فناوری اطلاعات در مدارس از دیدگاه معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship of Principals’ Dogmatism with their Rule Orientation and Teachers’ Understanding of the School Organization Bureaucracy
رابطه جزمی اندیشی مدیران مدارس با میزان قانون مداری و درک معلمان از بوروکراسی سازمان مدرسه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Structural Equation Modeling Organizational Spirituality and Social Responsibility to Employees' Organizational Health
مدل یابی معادلات ساختاری ارتباط معنویت سازمانی و مسئولیت اجتماعی با سلامت سازمانی کارکنان اداره‌های آموزش و پرورش تبریز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identify factors affecting on transfer of training and ranking them in Judiciary
شناسایی عوامل مؤثر بر انتقال آموزش و رتبه‌بندی آنها در قوه قضاییه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Testing the structural model of organizational citizenship behavior and entrepreneurship through organizational agility: the mediating role of organizational commitment
آزمون مدل ساختاری رابطه رفتار شهروندی سازمانی و کارآفرینی سازمانی با چابکی سازمانی: نقش میانجی تعهد سازمانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

کاربست شناسه های نظریه خودکارآمدی بندورا با الگوی مدیریت آموزش ریاضی: راهبردی جدید در رشد خودکارآمدی دانش‌آموزان پسر دوره متوسطه
کاربست شناسه های نظریه خودکارآمدی بندورا با الگوی مدیریت آموزش ریاضی: راهبردی جدید در رشد خودکارآمدی دانش‌آموزان پسر دوره متوسطه
| [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 1 (2016-9)


Investigation of the relationship between organizational learning culture with psychological empowerment and organizational innovation according to the mediating role of organizational learning on the staff of National Iranian Drilling Company
بررسی رابطۀ فرهنگ یادگیری سازمانی با توانمندسازی روان‌شناختی و نوآوری سازمانی، با توجه به نقش میانجی‌گری یادگیری سازمانی در کارکنان شرکت ملی حفاری ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A study of the Effect of Managers’ Ethical Leadership Style on Teachers’ Social Capital with Mediation of Organizational Virtuousness in Khorramabad Primary Schools
بررسی تأثیر سبک رهبری اخلاقی مدیران بر سرمایه اجتماعی معلمان با میانجیگری فضیلت سازمانی مدارس ابتدایی شهر خرم‌آباد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Reflection on the Role of Principals in Creating and Develoaping Teacher's Sence of efficacy: Introducing Principal's Self-efficacy Building Behaviors Variable through Exploratory-Mixed Study
نقش مدیران در ایجاد و توسعه احساس کارآمدی در معلمان: معرفی متغیر رفتارهای کارآمدی‌ساز مدیر به روش ترکیبی اکتشافی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between spiritual leadership in organizations and personnel empowerment
ارتباط وضعیت رهبری معنوی در سازمان‌‌ها با توانمند سازی کارکنان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Normalization of School Principals’ Managerial Creativity Assessment scale
هنجاریابی مقیاس ارزیابی «خلاقیت مدیریتی» مدیران مدارس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effects of perceived organizational justice on psychologically healthy workplace in schools of Tehran
بررسی تأثیر عدالت سازمانی بر سلامت روان‌‌شناختی محیط‌ کار در مدارس شهر تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of Information echnology and communication Training for effective adoption of IT based Technology Acceptance Model (TAM)
بررسی تأثیر آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات بر پذیرش اثربخش فناوری اطلاعات بر اساس مدل پذیرش تکنولوژی (TAM)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 2 (2016-3)


Education management model of mathematics; effective strategy on academic achievement in boy’s high school students
الگوی مدیریت آموزش ریاضی؛ راهبردی مؤثر بر پیشرفت درسی دانش آموزان پسر دوره متوسطه
| [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Metateaching’ Assignments on Recognition of the Teachings’ Subconscious of Faculties
تأثیر تمرینهای فراتدریس بر بازشناسی ضمیرناخودآگاه تدریس استادان
| [PDF-FA] | [XML] |

Quality Evaluation of Educational Administration Processes
ارزشیابی کیفیت فرایندهای رشته مدیریت آموزشی
| [PDF-FA] | [XML] |

Explanation Antecedents of training transfer according to Petrochemical Industries National Company Using Mix Method research
تبیین پیش آیندهای انتقال آموزش در شرکت ملی صنایع پتروشیمی با استفاده از طرح پژوهش ترکیبی
| [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between employee empowerment and job performance and productivity of manpower in the Department of Education of fars Provincein
رابطه توانمندسازی کارکنان با عملکرد شغلی و بهره وری نیروی انسانی سازمان آموزش و پرورش استان فارس
| [PDF-FA] | [XML] |

Reflection on school innovative leadership: A Phenomenography study
تأملی بر رهبری نوآورانه در مدرسه؛ مطالع های پدیدارنگارانه
| [PDF-FA] | [XML] |

The Explanation of the Relationship between Abusive Supervision and Organizational Citizenship Behavior: the Mediator Role of Shiraz Educational Organization Employee’s Capability of Adaptability
تبیین رابطه بین تعددی نظارتی و رفتار شهروندی سازمانی: سهم واسطه گری قابلیت سازگاری کارکنان اداره آموزش و پرورش شهر شیراز
| [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 1 (2015-6)


Organizational commitment, organizational justice as mediator External relations, organizational citizenship behavior, organizational trust and organizational support (Case Study: Mashhad Azad University
تعهدسازمانی، بهعنوان متغیر میانجی روابط حلقوی عدالت سازمانی، رفتارشهروندی سازمانی، اعتماد سازمانی و حمایت سازمانی (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد مشهد)
| [PDF-FA] | [XML] |

Assessing of the level of electronic trust in high schools by applying Quality Function Development (QFD) model
سنجش سطح اعتماد الکترونیک مدارس با استفاده از مدل گسترش عملکرد کیفیت
| [PDF-FA] | [XML] |

Application of Problem-Based Approach in Quality Evaluation of Curriculums in Higher Education: Compiling Indicators and Evaluating Curriculum of Educational Administration Discipline
کاربست رویکرد حل مسئله در ارزشیابی کیفیت برنام ههای درسی در آموزش عالی: تدوین نشانگان، و ارزشیابی برنامه درسی رشته مدیریت آموزشی
| [PDF-FA] | [XML] |

The impact of perceived organizational innovative climate on Student teachers' creative self-efficacy and innovative behaviors using structural equation modeling
بررسی تأثیر جو سازمانی نوآورانه ادراکی بر خودکارآمدی خلاّق و رفتار نوآورانه دانشجو- معلمان با استفاده از مدلیابی معادلات ساختاری
| [PDF-FA] | [XML] |

Investigation of the effect of Cultural Capital and Intellectual Capital on labor Productivity with mediating role of Social Responsibility
بررسی تأثیر سرمایه فرهنگی و سرمایه فکری بر بهر هوری نیروی انسانی با نقش میانجیگری مسئولیت پذیری اجتماعی
| [PDF-FA] | [XML] |

Schools Administrators’ Assessment from Institutionalization of Organizational Innovation: Case study of Kermanshah High Schools
ارزیابی مدیران مدارس از بسترهای نهادینهسازی نوآوری سازمانی مطالعه موردی دبیرستانهای شهرکرمانشاه
| [PDF-FA] | [XML] |

Diagnosing cultural pathology of high school Based on the competing Values framework (Case study)
آسیب شناسی فرهنگ مدرسه بر اساس چهارچوب ارزشهای رقابتی (مطالعه موردی)
| [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 2 (2015-2)


An investigation of the relationship between senior line and staff managers’ development in Ministry of Education and organizational effectiveness in the Educational System
بررسی رابطۀ بین بالندگی مدیران ارشد صف و ستاد وزارت آموزش و پرورش با اثربخشی سازمانی در نظام آموزش و پرورش کشور
| [PDF-FA] | [XML] |

The effect of perceived organizational support of art students on their job satisfaction
تأثیر حمایت سازمانی درک‌شدۀ هنرآموزان بر رضایت شغلی آنان
| [PDF-FA] | [XML] |

Study the influence of organizational intelligence on organizational learning based on the focus of intervening role of knowledge management by using structural equation model
بررسی تأثیرگذاری هوش سازمانی بر یادگیری سازمانی، با تأکید بر نقش میانجی مدیریت دانش، با استفاده از مدل معادلات ساختاری
| [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of management Arabic education model on developing social skills in boy’s high school students
اثربخشی الگوی مدیریت آموزش عربی بر رشد مهارت های اجتماعی دانش آموزان پسر دورۀ متوسطه
| [PDF-FA] | [XML] |

Influence of Psychological empowerment on Job performance and Personality Accountability of the staff of University of Urmia
نقش توانمندسازی روان‌شناختی بر بهبود عملکرد شغلی و احساس پاسخ‌گویی در بین کارکنان دانشگاه ارومیه
| [PDF-FA] | [XML] |

Development of competency components for educational departments’ heads
تدوین مؤلفه‌های شایستگی مدیران گروه‌های آموزشی: مطالعۀ کیفی
| [PDF-FA] | [XML] |

Methodology of determining strategic jobs, assessing job holders’ readiness, and making an appropriate developmental plan (Case Study: Khorasan Regional Electric Company)
روش‌شناسی تعیین مشاغل استراتژیک، ارزیابی میزان آمادگی شاغلان استراتژیک و تدوین برنامه توسعه ای مناسب (مطالعه موردی: شرکت برق منطقه ای خراسان)
| [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 1 (2014-7)


The effect of teaching Critical Thinking on fifth grade students’ academic motivation and self-regulation in Sepehr Marifat and Zoha Schools
تأثیر آموزش تفکر انتقادی بر انگیزه تحصیلی و خودتنظیمی دانش‌آموزان پایه پنجم
| [XML] |

Comparison of procrastination rate between Tabriz higher education institutes’ professors and IAUT’s professors and effective factors for that in 2013
مقایسه میزان اهمال‌کاری اعضای هیئت علمی ‌مؤسسات آموزش عالی غیر‌انتفاعی تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی واحــد تبریز و عوامل ‌مؤثر بر آن در سال 1392
| [PDF-FA] | [XML] |

Examination of the Task Performance Quality of in-service training programs and its relations with organizational effectiveness in Ministry Of Road and Urban Development
بررسی کیفیت ایــفای وظایف آمـــوزشی و ارتباط آن بــا اثربخشی سازمانی در وزارت راه و شهرسازی
| [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of System Thinking Training on Improving Managers’ System Thinking and Irrational Beliefs
بررسی اثربخشی آموزش تفکر سیستمی بر بهبود مهارت‌های تفکر سیستمی و اصلاح باورهای غیرمنطقی مدیران
| [PDF-FA] | [XML] |

heeffect of Education Management Model on students’ learning and attitude improvement based on reengineering approach
تأثیر الگوی مدیریت آموزش بر بهبود یادگیری و نگرش شاگردان بر اساس رویکرد مهندسی مجدد
| [PDF-FA] | [XML] |

Modeling to reduce educational inequality and justice development between high school students of school districts in West Azarbaijan Province
مدل‌سازی کاهش نابرابری‌های آموزشی و عدالت‌گستری در بین دانش‌آموزان مقطع متوسطه مناطق آموزشی استان آذربایجان غربی
| [PDF-FA] | [XML] |

The important role of environmental factors on transfer of training: case study
بررسی نقش مهم‌ترین عوامل محیطی بر انتقال آموزش کارکنان: مطالعه موردی
| [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 2 (2014-2)


Structural Equation Modeling of Organizational Trust and Knowledge Management of Teachers in Secondary Schools
طراحی مدل معادلات ساختاری اعتماد سازمانی و مدیریت دانش دبیران مقطع متوسطه
| [PDF-FA] | [XML] |

A Study and Comparison of the Personal Constructs of Management in Experienced and Novice school Principals
بررسی و مقایسۀ سازه های شخصی مدیریت در میان مدیران با‌تجربه و تازه‌کار مدارس
| [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of professional competencies of instructors in Higher Education Institutions using Analytical Hierarchy Process
ارزشیابی صلاحیت‌های حرفه‌ای مدرسان مراکز آموزش عالی با استفاده از فرایند تحلیل سلسله‌‌مراتبی
| [PDF-FA] | [XML] |

Investigation of the Relationship between Multiple Intelligence and Transformational Leadership Style among High Schools' Principals
بررسی رابطۀ میان هوش چندگانه و سبک رهبری تحولآفرین مدیران مدارس متوسطه
| [PDF-FA] | [XML] |

Survey of Educational Administration Status in Iran from the Faculty's point of view in the Islamic Azad University, a qualitative study
بررسی وضعیت مدیریت آموزشی در ایران از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، مطالعه‌ای کیفی
| [PDF-FA] | [XML] |

Extending the effects of Management Education Model of academic subjects with coordinated inclusion of class socialability, self –regulation, and self- efficacy of novice teachers
گسترش اثر الگوی مدیریت آموزش مباحث درسی با شمول هماهنگ جامعه‌پذیری کلاسی، خود‌تنظیمی و خود‌کار‌آمدی معلمان تازه‌کار
| [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Relationship between Learning Organization Culture and Knowledge Sharing Orientation of experts of University of Tehran
بررسی رابطۀ فرهنگ سازمان یادگیرندۀ کارشناسان دانشگاه تهران با تمایل به تسهیم دانش آنها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 1 (2013-9)


A Study of The relationship Between Organizational Healt & Organizational Commitment among Teachers of Public Secondary schools in Hamedan
سلامت سازمانی و تعهّد سازمانی دبیران مدارس راهنمایی دولتی شهر همدان
| [PDF-FA] | [XML] |

Study of relationship between Fostering Teachers' Professionalism and Professional Orientation of Principals and Faculty Trust in middle schools, District two of Urmia city, academic year 90-91
بررسی رابطۀ بین پرورش حرفه گرایی معلمان با جهت گیری حرفه ای مدیران و اعتماد بین عوامل مدرسه در مدارس متوسطۀ ناحیۀ 2، شهر ارومیه، در سال تحصیلی 91-90
| [PDF-FA] | [XML] |

feasibility study of the establishment of knowledge management system in the Organization of Education in Tehran
امکان سنجی استقرار سیستم مدیریت دانش در آموزش و پرورش شهر تهران
| [PDF-FA] | [XML] |

Surveying the Relationship between Learning School and Readiness for Change
بررسی رابطۀ میان ابعاد مدرسۀ یادگیرنده و آمادگی برای تغییر
| [PDF-FA] | [XML] |

The Relationship between knowledge sharing and ICT: Case Study
نسبت میان اشتراک دانش و فناوری اطلاعات و ارتباطات: مطالعۀ موردی
| [PDF-FA] | [XML] |

Investigate the Relationship Between Competency Management and Component of the Trainer Organization with the Effectiveness of Organization Management.
بررسی رابطۀ بین شایستگی مدیران و مؤلفه های سازمان یاددهنده با اثربخشی مدیریت سازمان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان
| [PDF-FA] | [XML] |

The function of Managing Science Education Model in Information Processing Models of Teaching in nurturing knowledge, skill and attitude of first grade science students in the middle School
کارکرد الگوی مدیریت آموزش علوم پایۀ اول راهنمایی در ترکیب الگوهای تدریس برای افزایش توان دانشی، مهارتی و نگرشی دانش‌آموزان
| [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 1 (2013-1)


A study relationship between managers emotional intelligence with learning organization application components level in schools
رابطۀ بین هوش هیجانی مدیران با میزان کاربست مؤلفه‌‌های سازمان یادگیرنده در مدارس
| [PDF-FA] | [XML] |

Study of Elementary School Principals Management Styles in Tehran from Twachers and Principals' View
بررسی سبک‌های رهبری ‌مدیران مدارس ابتدایی شهر تهران از دیدگاه مدیران و معلمان
| [PDF-FA] | [XML] |

Study of the relationship between occupational stress of high school's principals in Tehran
بررسی رابطۀ سبک های مقابله‌ای با استرس شغلی مدیران دورۀ متوسطه شهر تهران
| [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of the Model of Managing Education of the Organizational Learning Theory Dimensions on Empowerment of High School Students
تأثیر الگوی مدیریت آموزش ابعاد نظریۀ یادگیری سازمانی در توانمندسازی دبیران مدارس متوسطه
| [PDF-FA] | [XML] |

Relation between philosophical subjectivity and creativity of teachers of high schools of city of Robatkarim
رابطۀ ذهنیت فلسفی و خلاقیت دبیران دبیرستان‌های شهرستان رباط کریم
| [PDF-FA] | [XML] |

A survey on the relationship between emotional intelligence and organizational intelligence with organizational learning
بررسی رابطۀ بین هوش هیجانی و هوش سازمانی با یادگیری سازمانی (مورد مطالعه: کارکنان ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های مغان)
| [PDF-FA] | [XML] |

The role of distributed leadership style in group level organizational citizenship behavior at secondary schools of Tehran: Moderating role of job motivation and commitment to teaching work and occupation
تأثیر سبک رهبری توزیع‌شده بر تعهد سازمانی، رضایت شغلی و رفتار شهروندی سازمانی: بررسی نقش میانجیگری متغیر اعتماد در مدرسه
| [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles